Έπειτα από το άνοιγμα των σχολείων, στο πλαίσιο της επιστροφής στην κανονικότητα, από 65% έως και 100% κυμαίνονται τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, σύμφωνα με στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, που έδωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Πέμπτη 4 Ιουνίου.
Έτσι, κατά μέσο όρο, περίπου το 85% των μαθητών έχει επιστρέψει στις αίθουσες των δημοτικών και των νηπιαγωγείων. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από κατά τόπους διευθύνσεις, καθώς δεν έχουν δημοσιοποιηθεί επίσημα στοιχεία ακόμη από πλευράς του υπουργείου Παιδείας για την επιστροφή των μαθητών, ούτε για την Πρωτοβάθμια, ούτε για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Επιπλέον, όπως ενημέρωσε η ΔΟΕ, η ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια δεν λειτούργησε. «Πρακτικά, ήταν αχρείαστη, λαμβάνοντας τα ποσοστά συμμετοχής των μαθητών στις τάξεις», ανέφερε σχετικά ο πρόεδρος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής.
Επιπλέον, η ΔΟΕ, δια στόματος του κ. Κικινή, επέκρινε την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την χρονική περίοδο κατά την οποία κατέθεσε το νομοσχέδιο, εν μέσω lockdown και κορονοϊού, τονίζοντας ότι «έψαχνε ευκαιρία», ώστε να υπάρχει αδυναμία πραγματοποίησης θεσμικού διαλόγου, μεταξύ της ομοσπονδίας και του υπουργείου. «Άλλο η προσωπική άποψη που μπορεί να καταθέσει ο καθένας στην ηλεκτρονική διαβούλευση και άλλο ο θεσμικός διάλογος», είπε χαρακτηριστικά, όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.
Για τη ΔΟΕ, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που δεν είναι επείγουσες για την Πρωτοβάθμια και υπάρχει χρόνος για θεσμικό διάλογο.
Ως προς τις διατάξεις, η ΔΟΕ επεσήμανε ότι ο καθορισμός του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στους 25 σημαίνει «επιστροφή στον χρόνο».
Παράλληλα, σχολιάζοντας την εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο, ανέφερε ότι η ρύθμιση δεν έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς και ότι καθηγητές των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας έχουν εκφράσει την άρνησή τους στην υλοποίηση του εγχειρήματος.
Επίσης, ανέφερε ότι μόλις δύο χώρες στην Ευρώπη έχουν εισάγει τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο (Πολωνία, Κύπρος και το γερμανόφωνο κομμάτι του Βελγίου) και ότι ακόμα και στην Ελβετία, που έχει τρεις επίσημες γλώσσες, τα παιδιά μαθαίνουν μία γλώσσα μέχρι την Γ’ δημοτικού.
Προαναγγελία κινητοποιήσεων για το κατατεθέν νομοσχέδιο
Συνολικά, για τα παραπάνω, η Ομοσπονδία ανέφερε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αγνοεί τα επιστημονικά δεδομένα και ότι «φέρνει την εκπαίδευση πολλά χρόνια πίσω».
Η ΔΟΕ θα συμμετέχει την ερχόμενη εβδομάδα σε κινητοποιήσεις ενάντια στο κατατεθέν νομοσχέδιο, μαζί με την ΟΛΜΕ και την ΟΙΕΛΕ. Ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και την πραγματοποίηση διαλόγου ώστε να υπάρξει συνολικότερος σχεδιασμός για την Παιδεία και όχι αποσπασματικές λύσεις.
Συγκεκριμένα, έχει εξαγγελθεί 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση την Τρίτη, 9 Ιουνίου, ημέρα που θα συζητηθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια, συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 13:00 και πορεία προς στη Βουλή. Επιπλέον, κινητοποίηση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 10 Ιουνίου, ημέρα που όπως έχει ο μέχρι σήμερα προγραμματισμός, θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο από την Ολομέλεια. Οι ομοσπονδίες έχουν καλέσει σε συλλαλητήριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή.