«Φοράω μάσκα. Κρατάω αποστάσεις. Δεν μετακινούμαι άσκοπα. Μετακινούμαι με ασφάλεια». Τους κανόνες αυτούς θα πρέπει να τηρούν, από την ερχόμενη Δευτέρα, 4 Μαΐου, οι επιβάτες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Μπροστά στη νέα πρόκληση της σταδιακής μετάβασης στην κανονικότητα, οι πολίτες καλούνται να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να χρησιμοποιούν το ΙΧ τους για τις μετακινήσεις. Παρατείνεται η μη ισχύ του δακτυλίου για τον Μάιο, καθώς και η δυνατότητα μεταφοράς δύο ατόμων (πέραν του οδηγού) στις μετακινήσεις με ΙΧ.
Στις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς η χρήση της μάσκας είναι υποχρεωτική και για επιβάτες και εργαζόμενους, ενώ η είσοδος θα είναι ελεγχόμενη για να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
Οι επιβάτες, αν βλέπουν πολύ κόσμο στα μέσα μεταφοράς, δεν θα πρέπει να επιβιβάζονται αλλά να περιμένουν το επόμενο δρομολόγιο, τηρώντας αποστάσεις σε σταθμούς και στάσεις. Επίσης, θα πρέπει να συνεχίσουν να αποφεύγουν τις συναλλαγές στα γκισέ με μετρητά, αλλά να κάνουν χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση εισόδου των επιβατών από τις μπροστινές πόρτες λεωφορείων και τρόλεϊ για την ασφάλεια των οδηγών.
Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια στο Μετρό και τον Ηλεκτρικό σχεδιάζεται η συχνότητα των συρμών, κατά τις ώρες αιχμής, να είναι στα 6 λεπτά από τα 7,5 λεπτά που είναι σήμερα. Στο Τραμ, στόχος είναι η συχνότητα των συρμών στις ώρες αιχμής να είναι στα 8 λεπτά από τα από τα 11 λεπτά. Οι συχνότητες αυτές, εφόσον κριθεί, θα βελτιωθούν επισημαίνουν στελέχη της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, από 550 οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα, ο αριθμός το επόμενο διάστημα αναμένεται να είναι στα 1.000 οχήματα. Η πύκνωση των οχημάτων κατά τις ώρες αιχμής, θα συνοδεύεται από ταυτόχρονη μείωση των συχνοτήτων διέλευσης στα ενδιάμεσα διαστήματα. Ειδικότερα, από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τα μεσάνυχτα.
Σύμφωνα με στελέχη του ΟΑΣΑ, αναμένεται να αξιοποιηθούν και λεωφορεία που εκτελούν δρομολόγια προς τα πανεπιστήμια (επειδή είναι κλειστά εκτελούνται μειωμένα δρομολόγια) αλλά και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», τα οποία έχουν μειωμένες συχνότητες λόγω περιορισμένης κίνησης.
Σε ό,τι αφορά την αποφυγή του συνωστισμού, πηγές της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, πως ήδη έχουν ζητήσει από τις συνεργαζόμενες εταιρείες security να αυξήσουν το προσωπικό τους, με σκοπό την ελεγχόμενη είσοδο στα μέσα μεταφοράς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικό). Ο έλεγχος θα γίνεται σε συνεργασία με τους ελεγκτές της εταιρείας που είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο κομίστρου.
Επίσης, στα δάπεδα των σταθμών θα υπάρχουν διαγραμμίσεις που θα δείχνουν την απόσταση που θα πρέπει να τηρείται μεταξύ των επιβατών. Ταυτόχρονα, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ, ξεκινά στους χώρους της και στα μέσα της καμπάνια ενημέρωσης για τα μέτρα προστασίας (αποστάσεις, χρήση μάσκας). Αντίστοιχη ενημέρωση του επιβατικού κοινού θα υπάρχει και στις στάσεις της τηλεματικής καθώς και σε λεωφορεία και τρόλει.
Πάντως, συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι απολυμάνσεις οχημάτων και συρμών από εξειδικευμένα συνεργεία (συνεχίζονται οι νεφώσεις), οι καθαρισμοί σε σημεία στήριξης των επιβατών (χειρολαβές, μπάρες, πόρτες κλπ), αλλά και στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, (όπως κουπαστές, εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων κλπ) ενώ οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς ήδη έχουν προμηθευτεί με αντισηπτικά, μάσκες, γάντια (για χρήση μόνο των εργαζομένων), τα οποία τοποθετήθηκαν σε σταθμούς, εκδοτήρια, γραφεία και όλους τους χώρους στους οποίους βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις με ταξί, απαραίτητη είναι η χρήση μάσκας, ενώ συνεχίζεται το μέτρο μεταφοράς ενός επιβάτη, με τις γνωστές εξαιρέσεις μεταφοράς γονέα με ανήλικα τέκνα ή συνοδείας ατόμου για ιατρικούς λόγους.
«Πρώτο μέλημά μας είναι η ασφάλεια των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού»
«Πρώτο μέλημά μας είναι η ασφάλεια των εργαζομένων και του επιβατικού κοινού για την επόμενη μέρα του κορονοϊού, που είναι μια καινούρια μέρα για όλους μας και που πρέπει να πάμε από το «Μένουμε σπίτι» στο «Μεταφερόμαστε με ασφάλεια», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ Νικόλαος Χαιρέτας μιλώντας για την επόμενη μέρα μετάβασης στην κανονικότητα σε ό,τι αφορά τις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεραφοράς.
Γι’ αυτό λοιπόν, όπως είπε, «έχουμε ένα πλάνο, έχουμε να διαθέσουμε τα μέσα ατομικής προστασίας και οδηγίες προς τους εργαζόμενους, που θα έρθουνε σε επαφή με περισσότερο κόσμο. Θα πρέπει το επιβατικό κοινό να βοηθήσει και τους εργαζόμενους και όλους να διαχειριστούμε αυτή τη δύσκολη κατάσταση με τον καλύτερο τρόπο».
Σε ό,τι αφορά τα δρομολόγια, επισήμανε πως θα πυκνώσουν σε βαθμό που να υπάρχουν οι λιγότεροι δυνατοί επιβάτες. «Όπως ανακοίνωσε και ο υφυπουργός Μεταφορών πυκνώνουμε τα δρομολόγια σε τέτοιο βαθμό για να έχουμε τους λιγότερους δυνατούς επιβάτες. Φυσικά, αυτό θα το μετρήσουμε και με τα διαφορετικά ωράρια προσέλευσης του κόσμου. Με βάση αυτό, θα δούμε και θα μετρήσουμε συνεχώς, και σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, τι παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε, ώστε να πάμε και σε ένα επόμενο στάδιο. Να πυκνώσουμε, όπου είναι δυνατόν, ώστε να έχουμε αραιότερο κόσμο« ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ ΑΕ.
Και πρόσθεσε: «Το μετρό είναι ένα δύσκολο συγκοινωνιακό μέσο από πλευράς διαχείρισης πλήθους, ειδικά σε σταθμούς όπου τέμνονται πολλές γραμμές, είτε του ΗΣΑΠ, είτε οι γραμμές 2&3 του μετρό. Σταθμοί όπως το Σύνταγμα, Ομόνοια, Μοναστηράκι, θέλουν ιδιαίτερη προσοχή.
Έχουμε ένα επικοινωνιακό πλάνο, βάσει του οποίου, να ευαισθητοποιήσουμε το κοινό να κρατά αποστάσεις μέσα στους σταθμούς και στους συρμούς. Ενισχύουμε και διαχειριζόμαστε το πλήθος πριν και κατά την είσοδο του στα μέσα, αναδιατάσσοντας το προσωπικό, αλλά και σε συνεργασία με τις εταιρίες security, αλλά και την Αστυνομία να μπορέσουμε να διαχειριστούμε την κατάσταση.
Μια κατάσταση που λέει «Φοράμε μάσκα». Είναι ένα στοίχημα που πρέπει να το προλάβουμε πριν μπούμε και εισέλθουμε στα συστήματα του Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ».
Και κατέληξε: «Είμαστε συνέχεια με διαφορετικά πλάνα, με ομάδες διαχείρισης κρίσεων και είμαι σίγουρος πως με τη βοήθεια του επιβατικού κοινού θα φέρουμε σε πέρας αυτό το δύσκολο έργο».