Το συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών κατηγορεί το υπουργείο ότι αγνόησε όλα τα θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας, αλλά και τα συνδικαλιστικά όργανα του κλάδου της εκπαίδευσης προχωρώντας με «συνοπτικές και αδιαφανείς διαδικασίες στη σύνταξη νομοσχεδίου χωρίς επιστημονικά τεκμηριωμένο σχεδιασμό».
Η ΠΟΣΔΕΠ εκτιμά ότι νομοσχέδιο δεν είναι η μεταρρύθμιση που τόσο πολύ έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα συνιστώντας απλώς μια «απόπειρα σύνθεσης ετερόκλητων προτάσεων (μερικές εκ των οποίων είναι θετικές), οι οποίες διατηρούν το κύριο πρόβλημα που υπονομεύει την εκπαιδευτική αυτονομία του Λυκείου: τον έντονα εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα που μετατρέπει το Λύκειο σε προθάλαμο εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, και καταδικάζει τις μαθήτριες και τους μαθητές σε ατελείωτες ώρες φροντιστηρίων».
«Η Ομοσπονδία μας θεωρεί ως ουσιαστική και αναγκαία μεταρρύθμιση τ ου Λυκείου την πρόταση που έχει καταθέσει από το 2009 και περιλαμβάνει τη θεσμοθέτηση του “Εθνικού Απολυτηρίου” ως το βασικό εφόδιο εισαγωγής στα ΑΕΙ» και προτείνει την αναβολή της εφαρμογής των αλλαγών για το Λύκειο.