Οι επαγγελματίες που σέβονται τη δουλειά τους δεν σηκώνουν κεφάλι, τρέχοντας να προλάβουν προθεσμίες και απαιτήσεις που θέτουν άλλοι.
Ο υπάλληλος δίνει τον χρόνο, την ενέργεια και την τεχνογνωσία του, μόνο που κάποιες φορές καταλήγει να ποδοπατιέται από συναδέλφους και προϊσταμένους.
Να τον εκμεταλλεύονται στεγνά δηλαδή υποτιμώντας τη σκληρή δουλειά και την αφοσίωσή του. Αυτό το σκοτεινό τοπίο σκιαγραφεί η Melody Wilding, σύμβουλος καριέρας που ασχολείται ειδικά με τέτοια εργασιακά θέματα.
Η ειδικός μάς δίνει 4 συμβουλές για το τι πρέπει να κάνει όποιος δίνει το είναι του στη δουλειά αλλά κανείς δεν τον λαμβάνει υπόψη.
Κοιτάξτε στα μάτια τους φόβους σας
Όσο κι αν η αποφασιστικότητα και η προσήλωσή σας μπορεί να προέρχονται από αρετές όπως το φιλότιμο και η συνέπεια, είστε σίγουροι πως δεν εδράζονται σε κάποια φοβία; Μήπως φοβάστε την απόρριψη; Την αποτυχία; Είσαι σημαντικό να ξέρετε γιατί θέλετε να ικανοποιείτε τους άλλους.
Δείτε χωρίς παρωπίδες το κόστος αυτής της συμπεριφοράς
Τώρα είναι η ώρα, επισημαίνει η Wilding, να αναρωτηθείτε αν ο μισθός αξίζει όλες αυτές τις προσωπικές περιπέτειες. Αν κάθε «ναι» που λέτε αποζημιώνεται τόσο ώστε να καταπίνετε τις αρνητικές συμπεριφορές. Αν όχι, αλλάξτε προτεραιότητες και θέστε τον εαυτό σας πάνω από όλα.
Εκπαιδεύστε τους άλλους πώς θέλετε να σας φέρονται
Αν δεν εκτιμάτε την προσωπικότητα και τον χρόνο σας, τότε κανείς δεν θα το κάνει, τονίζει η ειδικός. Θέστε όρια λοιπόν, πείτε «όχι» σε παράλογες απαιτήσεις και βάλτε τα πράγματα στη σωστή τους βάση.
Κάντε το αντίθετο
Αν η προθυμία να βοηθήσετε είναι το τυπικό χαρακτηριστικό σας, ώρα να γνωρίσετε αυτό που αποκαλεί η ψυχολογία «αντίθετη πράξη». Κάνουμε το αντίθετο δηλαδή απ’ ό,τι μας λένε τα συναισθήματά μας, υιοθετώντας έτσι πιο ανώδυνα πρότυπα συμπεριφοράς.
Αντί να λύνετε εσείς κάθε πρόβλημα που θα προκύψει, κάντε το αντίθετο και διδάξτε τους συναδέλφους σας πώς να αναλαμβάνουν την ευθύνη και να επιλύουν μόνοι τα θέματα που ανακύπτουν…