Ούτε ένα, ούτε δύο, ούτε δέκα, αλλά 276 μηχανάκια, δίκυκλα και τρίκυκλα έχουν κάνει «φτερά» από τα γκαράζ του Δήμου Αθηναίων από το 2005 και μετά, σύμφωνα με το πόρισμα της ειδικής τριμελούς επιτροπής που συστάθηκε με αντικείμενο «την απόσυρση ή διάθεση οχημάτων».
Μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Έθνος», όλα αυτά τα «χαμένα» οχήματα, που αγοράστηκαν ως εργαλεία δουλειάς και πληρώθηκαν με χρήματα των δημοτών στις… καλές εποχές, «σύμφωνα με τα αρχεία της Τροχαίας Αθηνών και του υπουργείου Συγκοινωνιών φαίνονται ως ενεργά, με αποτέλεσμα να χρεώνεται ο δήμος με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τους».
Το θέμα θα συζητηθεί το Σάββατο στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας, με ζητούμενο να αποφασιστεί η διαγραφή όλων αυτών των 276 οχημάτων από τον στόλο του δήμου, ώστε να σταματήσει η πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, που συνέχισαν να καταβάλλονται επί χρόνια.
Στο εισηγητικό που συνοδεύει το συγκεκριμένο θέμα, σύμφωνα με το δημοσίευμα, περιγράφονται διάφορα διαδικαστικά και ο χαμένος στόλος δίκυκλων του Δήμου Αθηναίων με ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες:
- Ανάμεσα στα 276 οχήματα, υπάρχουν 10 δίκυκλα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας το 1980!
- Πάνω από τα μισά, δηλαδή 141 δίκυκλα, είχαν πρωτοκυκλοφορήσει πριν από το 1989.
- Υπάρχουν όμως και δώδεκα που κυκλοφόρησαν μετά το 2000, μέχρι και το 2005.
- Χαμένα είναι και δέκα τρίκυκλα Piaggio τα οποία είχαν αποκτηθεί το 1995.
- Στις μάρκες των χαμένων δικύκλων κυριαρχεί εμφανώς η ιταλική Piaggio, με 155 δίκυκλα και τρίκυκλα. Καταγράφονται χωριστά 30 μηχανάκια Vespa, αν και ως τύπος δικύκλου κατασκευάζεται επίσης από την Piaggio. Σε μεγάλη απόσταση, αλλά με ισχυρή παρουσία, είναι τα 65 δίκυκλα Yamaha και ακολουθούν 20 Honda, 3 ανατολικογερμανικές Jawa, 2 Peugeot και ένα Suzuki.
Στην εισήγηση δεν εξηγείται πώς χάθηκαν αυτά τα μηχανάκια, ούτε και σε τι ποσό φθάνουν τα τέλη κυκλοφορίας που μπορεί να πληρώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια.