Με περισσότερα ρούχα «made in Greece» φιλοδοξούν να ντύσουν τους Ισραηλινούς οι ελληνικές εταιρίες ένδυσης και πλεκτικής, με στόχο να αποσπάσουν μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας των ισραηλινών εισαγωγών ενδυμάτων, συνολικής αξίας 1 δισ. ευρώ (εκ των οποίων περίπου 300 εκατ. εισάγονται από την Ευρώπη).

Στο πλαίσιο αυτό, τον φετινό Νοέμβριο, αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Τελ Αβίβ ο τρίτος κατά σειρά δειγματισμός για επιχειρήσεις ένδυσης, που διοργανώνει στο Ισραήλ, σε διάστημα μικρότερο του ενός χρόνου, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).

Ο πρώτος δειγματισμός είχε γίνει στις 6 και 7 Δεκεμβρίου 2011 και αφορούσε αποκλειστικά επιχειρήσεις με επώνυμα προϊόντα (brands), ενώ ο δεύτερος πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαρτίου 2012 και αφορούσε εταιρείες private label (κατασκευαστές). Μόνο στον πρώτο δειγματισμό, σχεδόν το 30% των συμμετεχουσών επιχειρήσεων είχαν πάρει παραγγελίες, ενώ στις δύο εκδηλώσεις συμμετείχαν περισσότεροι από 100 Ισραηλινοί αγοραστές, όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ, Θεόφιλος Ασλανίδης.

«Σήμερα το 30% των ρούχων που εισάγονται στο Ισραήλ, δηλαδή εισαγωγές της τάξης των 300 εκατ. ευρώ, προέρχονται από την Ευρώπη και κυρίως από Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία. Εμείς θέλουμε να αποσπάσουμε ένα μερίδιο από αυτό το 30%, καθώς το υπόλοιπο 70% προέρχεται από αγορές π.χ. της Ασίας, όπου οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες -δύσκολο να τις ανταγωνιστείς- αλλά και η ποιότητα αντίστοιχη», σημειώνει στο ΑΜΠΕ ο κ.Ασλανίδης. Παράλληλα, η ελληνική πλευρά θα επιχειρήσει να «κλέψει» ένα κομμάτι της πίτας των παραγγελιών από εταιρείες private label του Ισραήλ, που απολαμβάνουν οι τουρκικές επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τον κ.Ασλανίδη, η θετική προσέγγιση, που υπάρχει το τελευταίο διάστημα μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ, δημιουργεί ευνοϊκό κλίμα για αύξηση των ελληνικών εξαγωγών. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, ο ΣΕΠΕΕ δίνει τόση έμφαση στην επανάληψη των εκδηλώσεών του στη χώρα.

«Όταν θέλεις να μπεις σε μια αγορά δεν κάνεις μια εκδήλωση και μετά εξαφανίζεσαι. Έχουμε στόχο να κυνηγήσουμε τρεις τέσσερις συγκεκριμένες αγορές όπου υπάρχει προοπτική και σε αυτές εστιάζουμε την προσοχή μας για μια σταθερή παρουσία, που θα διαμορφώσει θετική εικόνα για τα ελληνικά προϊόντα και εταιρείες», επισημαίνει.

Ο τρίτος δειγματισμός στο Ισραήλ θα έχει μικτό χαρακτήρα (brands και private label) και θα πραγματοποιηθεί στις 13 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο συνεργασίας του ΣΕΠΕΕ με το γραφείο Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων της Ελλάδας στο Ισραήλ και το ισραηλινό Εμπορικό Επιμελητήριο.

Θα προσκληθούν αγοραστές όλων των τύπων (μεγάλες αλυσίδες, αντιπρόσωποι, εισαγωγείς και μπουτίκς) και θα υπάρξουν προγραμματισμένες συναντήσεις μεταξύ ελληνικών επιχειρήσεων και Ισραηλινών αγοραστών. Η προθεσμία των δηλώσεων συμμετοχής λήγει στις 12 Σεπτεμβρίου.