«Παραθυράκι» για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ των αποφοίτων ΙΕΚ, κολεγίων και άλλων δομών μη τυπικής Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μέσω ειδικών προγραμμάτων σπουδών και εκπαιδευτικών πιστωτικών μονάδων.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για τη δια βίου μάθηση που συζητείται στη Βουλή, κάτι τέτοιο θα είναι εφικτό με τη συγκέντρωση πιστωτικών μονάδων μεταξύ των διάφορων μορφών κατάρτισης. Το μέτρο αυτό εφαρμόζεται ήδη σε πολλές χώρες της ΕΕ.
«Ανάλογα με τις προδιαγραφές που θα τεθούν από το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και την κείμενη νομοθεσία γύρω από τα προσόντα, το άτομο θα μπορεί, συσσωρεύοντας τις απαιτούμενες πιστωτικές μονάδες, να αποκτά κάποιο προσόν ή να χρησιμοποιεί τις πιστωτικές του μονάδες σε άλλα μαθησιακά πλαίσια ή και σε άλλα γεωγραφικά όρια», αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», το σύστημα των πιστωτικών μονάδων είναι μια σχετικά νέα μορφή αποτίμησης του μαθησιακού φόρτου, το οποίο αποφασίστηκε στο πλαίσιο της συμφωνίας της Μπολόνιας για την ενοποίηση των ευρωπαϊκών συστημάτων εκπαίδευσης και εφαρμόζεται στην Ευρώπη με το όνομα Εuropean Credit Τransfer System- ΕCΤS αλλά και σε πολλά ελληνικά τριτοβάθμια ιδρύματα, με σκοπό να βοηθά στη σύγκριση και την κινητικότητα ανάμεσα σε προγράμματα σπουδών, ιδρύματα και κράτη.
Ένα ακαδημαϊκό έτος αναλογεί σε 60 μονάδες. Τώρα ένα ανάλογο σύστημα φαίνεται πως σχεδιάζεται ώστε, μετά την αξιολόγηση και την πιστοποίηση όλων των φορέων Μεταδευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, να είναι εφικτή η κινητικότητα και ανάμεσα στις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Σημειώνεται ότι η αξιολόγηση θα συνδεθεί με τη χρηματοδότηση όχι μόνο στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, αλλά και στους φορείς διά βίου μάθησης που χρηματοδοτούνται από δημόσιους πόρους, π.χ. τα ΙΕΚ.