Το νέο σχέδιο οριοθέτησης των τραπεζοκαθισμάτων, στην πλατεία Αριστοτέλους παρουσιάστηκε στους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, κατά τη συνάντηση που είχαν με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη. Οι επιχειρηματίες θα έχουν προθεσμία μέχρι την Παρασκευή να προσυπογράψουν το σχέδιο που αφορά το κατάστημα τους ή να προτείνουν τροποποιήσεις.
Ο κ. Μπουτάρης διαβεβαίωσε ότι το σχέδιο για την οριοθέτηση των τραπεζοκαθισμάτων που θα ισχύσει κατά τη μεταβατική περίοδο μέχρι την ολοκλήρωση της ανάπλασης της πλατείας, που προγραμματίζεται το 2015, προσβλέπει στην ευταξία του δημόσιου χώρου. Πρόσθεσε, δε, ότι οι επιχειρηματίες δεν θα χάσουν ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο από το χώρο που καταλαμβάνουν με τα τραπεζοκαθίσματά τους έως τώρα.
«Θέλουμε να γίνει και στην πόλη μας, ότι γίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πόλεις. Να αναδειχθεί η ιστορική φυσιογνωμία της πλατείας, να αποτραπούν οι αυθαίρετες καταλήψεις και να υπάρξει ισομερής κατανομή του κοινόχρηστου χώρου στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Έτσι θα προστατευθούν τα διατηρητέα κτίρια και θα εξασφαλισθεί η ελεύθερη διακίνηση των πεζών στις στοές και στην πλατεία» δήλωσε ο Γιάννης Μπουτάρης.
Από τη μεριά του ο Αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων Ανδρέας Κουράκης, υπενθύμισε ότι η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής ενέκρινε ομόφωνα στα τέλη Ιουνίου την οριοθέτηση του κοινόχρηστου χώρου προς διάθεση τραπεζοκαθισμάτων, με τη σύμφωνη γνώμη της Εφορίας Νεοτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονίας, σημείωσε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης επιδιώκει να επιλυθεί το θέμα με διάλογο και ζήτησε από τους επιχειρηματίες να συμφωνήσουν στο χώρο που θα τους δοθεί και να μην καταλαμβάνουν παράνομα επιπλέον χώρο.
Μεταξύ άλλων, η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, απαγορεύει την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων εντός των στοών της πλατείας, οριοθετεί συμμετρικά τέσσερις εγκάρσιους διάδρομους για την ακώλυτη διέλευση πεζών από τις στοές προς τον κεντρικό χώρο της πλατείας.
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη διέλευση των πεζών, ελαχίστου πλάτους 1,5 μέτρου, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για την προσβασιμότητα ΑμεΑ, όπως και η δυνατότητα προσέγγισης οχημάτων έκτακτης ανάγκης στις εισόδους των οικοδομών που βρίσκονται εντός των στοών της πλατείας.