Στα Συστήματα Αυτόματης Εξυπηρέτησης στρέφονται σχεδόν καθημερινά οι Έλληνες για να πραγματοποιήσουν τις πληρωμές τους, με το 98% να δηλώνουν χρήστες λόγω της ευκολίας στη χρήση, της εξοικονόμησης χρόνου και της εύκολης πρόσβασης σε αυτά.

Σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari για λογαριασμό της Printec το 63% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει τα ΑΤΜ στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, ενώ το 36% δηλώνει πως είχε ανάλογη εμπειρία μόνο στην Ελλάδα.

Η εξοικείωση με τα Συστήματα φαίνεται να συνδέεται κυρίως με τη χρήση ATM και δευτερευόντως με την αγοραπωλησία εισιτηρίων/ καρτών μέσων μαζικής μεταφοράς και την εξόφληση λογαριασμών στις τράπεζες.

Πιο συγκεκριμένα και υπολογίζοντας τη μέση συχνότητα χρήσης με ανώτατο όριο το επίπεδο 5, η πραγματοποίηση συναλλαγών μέσω ΑΤΜ εμφανίζεται με μέσο όρο 4,6 με το 74% να ακολουθούν αυτή την πρακτική κάθε φορά, ενώ ακολουθούν η αγοραπωλησία εισιτηρίων/ καρτών μέσων μαζικής μεταφοράς με μέσον όρο 3,8 και η εξόφληση λογαριασμών στις τράπεζες με 3,2.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η χρήση των ΑΤΜ σε νέες υπηρεσίες, όπως ο έλεγχος τιμών προϊόντων σε supermarket (42%), η αγορά αναψυκτικών (60%) αλλά και η λήψη πληροφοριών από info kiosks (29%). Σε γενικές γραμμές και ενώ τα παραδοσιακά Συστήματα (ΑΤΜ, αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων ή μηχανήματα εξόφλησης λογαριασμών σε καταστήματα τραπεζών) δείχνουν να είναι κομμάτι της ζωής μεγάλου μέρους του κοινού, η χρήση κάποιων ΣΑΕ φαίνεται να επηρεάζεται από το φύλο και την ηλικία.

Ο χρόνος είναι χρήμα για τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς σύμφωνα με την έρευνα, οι δύο βασικότεροι λόγοι χρήσης είναι η εξοικονόμηση χρόνου (46%) και η δυνατότητα απεριόριστης πρόσβασης (42%) παντού και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Ακολουθούν ως γενικοί λόγοι η ευκολία στη χρήση (68%) αλλά και η ασφάλεια (14%).

Στην ερώτηση αναφορικά με τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής, τα μετρητά έχουν το προβάδισμα (67%) σε σχέση με τις κάρτες (29%), ενώ οι γυναίκες φαίνεται να προτιμούν περισότερο να πληρώνουν τοις μετρητοίς (75%) συγκριτικά με τους άντρες (58%).