Χειρότερη κι από πέρσι αναμένεται να είναι φέτος η κατάσταση στις εφορίες με τη μαζική κατάθεση πινακίδων από πολίτες που δεν μπορούν πλέον να αντεπεξέλθουν στο κόστος των τελών κυκλοφορίας. Οι ιδιοκτήτες οχημάτων σπεύδουν να προλάβουν τις προθεσμίες παραδίδοντας τις πινακίδες κυκλοφορίας καθώς το αυτοκίνητο μετατρέπεται σε πολυτέλεια.
Για κάποιους είναι το δεύτερο αυτοκίνητο αυτό που εγκαταλείπουν, για άλλους όμως είναι και το μοναδικό που διαθέτουν.
«Παρ’ όλο που είναι ακόμα σχετικά νωρίς για να έχουμε μία ξεκάθαρη
εικόνα -αυτή θα την έχουμε μετά τις 15 του μήνα- οι αριθμοί είναι
αμείλικτοι και δείχνουν έως σήμερα μεγάλη αύξηση, σε σχέση με πέρσι,
αυτών που παραδίδουν πινακίδες, λόγω αδυναμίας πληρωμής των τελών
κυκλοφορίας», δηλώνει η προϊσταμένη του αρμόδιου τμήματος της ΔΟΥ Παλαιού Φαλήρου, Κωνσταντίνα Λιάσκου.
Διευκρινίζει ότι στο πρώτο δεκαπενθήμερο του περσινού Δεκεμβρίου είχαν γίνει 122 παραδώσεις πινακίδων και φέτος, στο ίδιο χρονικό διάστημα έγιναν 220.
«Οι εκτιμήσεις που κάνουμε είναι ότι έως το τέλος του μήνα η κατάσταση θα είναι ανάλογη», επισημαίνει η κ. Λιάσκου και συμπληρώνει: «Σημειώστε ότι το Παλαιό Φάληρο είναι περιοχή με ανθρώπους που έχουν υψηλά εισοδήματα».
Ανάλογη είναι η εικόνα και στη ΔΟΥ της Νέας Σμύρνης. Έως τις 9 Δεκεμβρίου πέρσι είχαν γίνει 100 παραδώσεις πινακίδων, φέτος 129.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις εφορίες, στη συντριπτική τους πλειονότητα αυτοί που παραδίδουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους είναι Έλληνες, άνθρωποι από οικογένειες οι οποίες έχουν περισσότερα από ένα αυτοκίνητο στην κατοχή τους.
«Ήρθα εδώ σήμερα γιατί αδυνατώ να πληρώσω το τέλος κυκλοφορίας και θα
παραδώσω τις πινακίδες. Αναγκάζομαι γιατί είμαι σε δεινή οικονομική
κατάσταση. Τι να πρωτοπληρώσω; Το χαράτσι της ΔΕΗ, την έκτακτη εισφορά,
το πετρέλαιο θέρμανσης; Εκτός αυτών μου έκοψαν και ένα μεγάλο μέρος από
το μισθό μου. Κάπως πρέπει να ζήσω», λέει ο 61χρονος Γιάννης.
Ο 23χρονος Παναγιώτης λέει: «Ήρθα να παραδώσω τις πινακίδες γιατί έμεινα άνεργος εδώ και δύο μήνες και ούτε τα τέλη κυκλοφορίας μπορώ να πληρώσω. Γενικότερα δεν μπορώ να συντηρήσω ένα καινούργιο αμάξι, που έχει τόσα έξοδα. Τι να κάνω, λοιπόν; Θα αναγκαστώ να επιστρέψω στα παλιά και να παίρνω το αυτοκίνητο του πατέρα μου».
Η Ιωάννα, 26 χρόνων, τονίζει: «Νιώθω πραγματικά χάλια, που αναγκάστηκα να κάνω κάτι τέτοιο. Αισθάνομαι ότι γυρίζω πολύ πίσω. Γενικότερα είμαι απογοητευμένη. Είμαι 26 ετών, με πτυχίο, άνεργη εδώ και 5 μήνες. Δυσκολεύομαι πάρα πολύ να ζήσω αξιοπρεπώς. Σήμερα ταπεινώθηκα και παρέδωσα τις πινακίδες του αυτοκινήτου μου, αύριο ποιος ξέρει τι άλλο θα πρέπει να βγάλω από τη ζωή μου. Ίσως να έρθω να παραδώσω τα κλειδιά από το σπίτι μου. Τι να πω; Απογοήτευση».
Ιδιαίτερα δυσοίωνο είναι και το γεγονός ότι ουδείς εξ όσων παρέδωσαν τις πινακίδες των οχημάτων τους πιστεύει ότι σε έναν χρόνο θα μπορεί να τις πάρει πίσω.
Ανάμεσα σ’ αυτούς, που έσπευσαν να παραδώσουν πινακίδες, είναι και κάτοχοι αυτοκινήτων πολυτελείας ή υψηλού κυβισμού. Τα τέλη κυκλοφορίας γι αυτές τις κατηγορίες είναι ιδιαίτερα τσουχτερά. Μάλιστα, στην εφορία του Παλαιού Φαλήρου ένας οδηγός παρέδωσε τις πινακίδες της πολυτελούς Ferrari του, καθώς αδυνατούσε να αντεπεξέλθει στα έξοδα της…!