Στο πλαίσιο του Keep Walking Project , της νέας καμπάνιας του Johnnie Walker πραγματοποιήθηκε μια διεθνής έρευνα, το «The Progress Index», σε 11 χώρες αναφορικά με την αλλαγή στην έννοια της προόδου και την εξέλιξή της μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η έρευνα που έγινε σε δείγμα 11.000 ατόμων κατέδειξε μεταξύ άλλων ότι:
– Πάνω από τους μισούς (52%) ερωτηθέντες παγκοσμίως δηλώνουν ότι η επιτυχία δεν στηρίζεται μόνο στον πλούτο
– Δύο στους πέντε (42%) δεν πιστεύουν ότι τα υλικά αγαθά σημαίνουν επιτυχία
– Το τέλος της κουλτούρας του «εγώ» στον Δυτικό κόσμο σηματοδοτεί μία εκ νέου εκτίμηση για την κοινότητα και τη συνεργασία
Ενώ συγκεκριμένα για την Ελλάδα:
– το 23% των Ελλήνων θεωρεί ότι η αναζήτηση της πραγματικής αγάπης θα είναι ό,τι πιο σημαντικό στο μέλλον
– το 32% των Ελλήνων θεωρεί τον εαυτό του επιτυχημένο είναι όταν μπορεί να προσφέρει κάτι πίσω στην κοινωνία
Η έννοια της επιτυχίας μεταβάλλεται ριζικά παγκοσμίως σύμφωνα με την έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα από το Johnnie Walker.
Το «The Progress Index» – μια διεθνής έρευνα σε δείγμα 11.000 ατόμων από 11 χώρες – είχε σαν αποστολή να διερευνήσει πως η έννοια της «προόδου» εξελίσσεται τον 21ου αιώνα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Keep Walking Project, μιας νέας πρωτοβουλίας του Johnnie Walker που στόχο έχει να πυροδοτήσει ένα νέο τρόπο σκέψης για ένα καλύτερο αύριο.
Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες διεθνώς (52%) είπαν ότι ή επιτυχία στη ζωή δεν στηρίζεται μόνο στον πλούτο, ενώ δύο στους πέντε (42%) απάντησαν ότι έχουν πάψει να πιστεύουν ότι τα υλικά αγαθά σημαίνουν επιτυχία, αριθμός που ξεπερνάει το 68% στην Ισπανία, τη χώρα με το υψηλότερο ποσοστό στην έρευνα.
Σχεδόν ένας στους τρεις (31%) είπαν ότι θεωρούν τους εαυτούς τους επιτυχημένους όταν είναι σε θέση να βοηθήσουν τους γύρω τους να πετύχουν, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία (88%) υποστηρίζει ότι μπορεί να καταφέρει περισσότερα όταν δουλεύει στο πλαίσιο μια ομάδας, παρά ατομικά.
Παρά τις δυσοίωνες οικονομικές συνθήκες σε πολλές από τις χώρες που πραγματοποιήθηκε η έρευνα, μόνο ένας στους πέντε (21%) θα ήταν διατεθειμένος να στηρίξει την επιτυχία του εις βάρος άλλων, γεγονός που τονίζει περαιτέρω την μετάβαση από το «εγώ» στη συλλογικότητα.
Η απαρχή μιας μετάβασης από μια εγωκεντρική αντίληψη («me culture»), που χαρακτηρίζεται από τον σκληρό ανταγωνισμό, σε μία κουλτούρα συλλογική και συνεργατική («we culture»), είναι διακριτή σε όλον τον κόσμο, σε διαφορετικό βαθμό σε κάθε χώρα.
Στην έρευνα προσδιορίζονται τρία διαφορετικές κατηγορίες για το πώς οι χώρες αυτές αντιλαμβάνονται την πρόοδο: στην πρώτη κατηγορία, ο πλουτισμός και η επιδεικτική κατανάλωση καθορίζουν το κοινωνικό status. Στη δεύτερη κατηγορία, τα σύμβολα του status είναι ακόμα σημαντικά, αλλά η φιλανθρωπία και οι σχέσεις των ανθρώπων αποκτούν ισάξια σημασία. Στην τρίτη κατηγορία, η ιδέα της «αξίας της αποκλειστικότητας»: όπου όσο πιο σπάνιο είναι κάτι τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία του – αρχίζει να έχει λιγότερη σημασία από την ιδέα της «αξίας της περιεκτικότητας»: όπου όσο περισσότεροι χρησιμοποιούν κάτι τόσο μεγαλύτερη είναι και η αξία του.
Κατηγορία Πρώτη – Τα σύμβολα του Status
Οι χώρες που περιλαμβάνονται στην πρώτη κατηγορία είναι o Λίβανος, η Ταϊλάνδη, η Κίνα και το Βιετνάμ. Η αντίληψη ότι η επιτυχία βασίζεται στον πλούτο βρήκε σύμφωνους το 72% των συμμετεχόντων στην έρευνα στην Κίνα, το 64% στην Ταϊλάνδη και το 61% στο Λίβανο. Στην ερώτηση ποια είναι η κυρίαρχη φιλοδοξία σας, το 43% στο Βιετνάμ, το 38% στην Κίνα και το 37% στο Λίβανο απάντησαν η εξέλιξη της καριέρα τους, σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, όπου το ποσοστό ήταν μόλις 16%.
Κατηγορία δεύτερη: Επίδοξοι Αλτρουιστές
Οι χώρες που βρίσκονται σε αυτή τη κατηγορία αυτό είναι η Ελλάδα, η Αμερική, η Νότια Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Βουλγαρία, και η Βραζιλία. Το 55% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, δήλωσαν ότι τα υλικά αγαθά δεν δηλώνουν την επιτυχία. Στη Νότια Αφρική, οι ερωτηθέντες απάντησαν κατά 94% ότι το να μπορείς να προσφέρεις στους άλλους είναι ένας σημαντικός παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία στη ζωή.
Κατηγορία Τρίτη: Ιδεολόγοι της Συνεργατικότητας
Κατά την έρευνα, η μόνη χώρα που έχει αρχίσει να εισέρχεται στην Τρίτη κατηγορία είναι η Ισπανία. Δύο στους τρεις (68%) από τους ερωτηθέντες στην Ισπανία, δήλωσαν ότι τα υλικά αγαθά δεν αντιπροσωπεύουν την επιτυχία, ποσοστό πολύ υψηλότερο από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αλλά και από τον μέσο όρο διεθνώς που ανέρχεται στο 42%.
Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση σε πολλές από τις χώρες του κόσμου είναι πιθανόν να έχει σαν αποτέλεσμα περαιτέρω προβληματισμό όσον αφορά στην κατανάλωση και στον τρόπο ζωής.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πως ένα νέο ρεύμα καινοτομίας και επιχειρηματικότητας αμφισβητεί τη συμβατικότητα και προσανατολίζεται στην ενεργή συμμετοχή του κόσμου, τη συνεργασία, την προσαρμοστικότητα και τον διάλογο ως μέσα για την ανεύρεση λύσεων στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε.
Μία κουλτούρα ενεργής συμμετοχής αναδύεται, που μεταφέρει την πρωτοβουλία για λύσεις στα άτομα αντί για τους θεσμούς, με το 79% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι η ανθρωπότητα θα βρει τις λύσεις που χρειάζονται για να λυθούν τα προβλήματα του κόσμου.
Εμπνεόμενο από αυτή τη νέα έννοια συλλογικής ευθύνης, το Johnnie Walker παρουσιάζει το Keep Walking Project – μια νέα πρωτοβουλία που σκοπεύει να ενεργοποιήσει τη σκέψη για την επίτευξη ενός καλύτερου αύριο, να εμπνεύσει και να αναδείξει τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας.
Το Keep Walking Project παρουσιάζεται σε επτά χώρες (Βουλγαρία, Βραζιλία, Ελλάδα, Λίβανος, Ταϊλάνδη και Βιετνάμ), προτείνοντας τρία πρωτοποριακά projects στους τομείς της τέχνης, της επιχειρηματικότητας και της τεχνολογίας και προσκαλεί το κοινό να αποφασίσει ποιο από τα τρία θα πραγματοποιηθεί.
Το project Τέχνης του Αμερικάνου καλλιτέχνη Ze Frank, με τη βοήθεια του κοινού, θα δημιουργήσει ένα έργο που θα παρουσιάζει το όραμα και τις ελπίδες που έχει ο καθένας μας για τη χώρα.
Το Τεχνολογικό project θα φωτίσει μία ειδική κατασκευή μέσα από την ενέργεια που θα παράγουν τα βήματά μας που θα μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια από τις καινοτόμες πλάκες Pavegen.
To project της Επιχειρηματικότητας από το Hub Culture θα υποστηρίξει το επιχειρηματικό πνεύμα, ανοίγοντας ένα νέο χώρο όπου το κοινό θα μπορεί να αναπτύξει τις επιχειρηματικές του ιδέες μέσω προσωπικών συμβουλών ή/και μέσω μιας σειράς από διαλέξεις ειδικών.
Το κοινό συλλέγει τα βήματά του ψηφιακά και τα δωρίζει για να υποστηρίξει το project της προτίμησής του ή μέσα από την ιστοσελίδα www.Keepwalkingproject.gr ή μέσα από ένα ειδικό application στο i-phone. Το project που θα αναδειχτεί σε κάθε χώρα, θα υλοποιηθεί την άνοιξη του 2012.