Την έντονη αντίδραση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος (ΕΕΕΚΕ), προκάλεσε η πρόθεση της κυβέρνησης να τους εντάξει στο καθεστώς του ενιαίου μισθολογίου, παραγνωρίζοντας, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, το ιδιαίτερο έργο του Ελεγκτή, που κατοχυρώνεται από διεθνείς συμβάσεις και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Το γεγονός, αυτό, όπως επισημαίνει η ΕΕΕΚΕ, έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για το Δημόσιο, την υποβάθμιση του εναέριου χώρου και τη μείωση της παρεχόμενης ασφάλειας των πτήσεων.
Οι ελεγκτές καταγγέλλουν τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών ότι αποσιωπούν την αλήθεια, πως δηλαδή οι αποζημιώσεις και τα κίνητρα παραγωγικότητας, που έχουν θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση, συνδέονται με την ιδιαιτερότητα του έργου του Ελεγκτή Εναέριας Κυκλοφορίας. Παράλληλα, χαρακτηρίζουν απαράδεκτη τη στάση που τηρεί η κυβέρνηση επί του θέματος και προειδοποιούν ότι κανείς δεν νομιμοποιείται να ακυρώνει μονομερώς τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς, ζημιώνοντας τα συμφέροντα του Δημοσίου και θέτοντας σε κίνδυνο την ασφαλή λειτουργία της εναέριας κυκλοφορίας.
Μετά τις εξελίξεις αυτές, η Ένωση Ελεγκτών ανακοίνωσε μια σειρά αποφάσεων και δράσεων οι οποίες κινούνται μεν στο πλαίσιο της νομιμότητας, αλλά θα προκαλέσουν σοβαρότατα προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση των πτήσεων, γεγονός που μεταφράζεται σε πολύωρες καθυστερήσεις, είτε στις αναχωρήσεις είτε στις αφίξεις των αεροσκαφών από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια και κυρίως των Αθηνών, με αποτέλεσμα τη μεγάλη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΕΕΚΕ αποφάσισε:
– Να κηρύξει τον κλάδο υπό διωγμό και να καταγγείλει τις μεθοδεύσεις εναντίον του στην IFACTA, στο Eurocontrol και σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς.
– Να καλέσει τα μέλη του να αποχωρήσουν από το BLUE MED, γιατί ουσιαστικά πρόκειται για ξεπούλημα του ελληνικού εναέριου χώρου.
– Να καλέσει τα μέλη του να απόσχουν από όλες τις εκπαιδεύσεις, είτε σαν εκπαιδευτές είτε σαν εκπαιδευόμενοι, και να μην ανανεώσουν τις ειδικότητές τους, αφού έτσι κι αλλιώς δεν τις αναγνωρίζει το κράτος.
– Να καλέσει τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας-EASA και άλλους οργανισμούς να κάνουν έλεγχο για την ασφάλεια των πτήσεων στην Ελλάδα.
– Να ζητήσει μείωση της χωρητικότητας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, βάσει των κανονισμών και μάλιστα υπό την εποπτεία του eurocontrol.
– Να ζητήσει την παραίτηση όλων των προϊστάμενων και διευθυντών.
– Να ζητήσει από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ΥΠΑ να δηλώνεται ως μισθολογικό κόστος των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας αυτό που πράγματι καταβάλλεται με αντίστοιχο καθορισμό των τελών υπέρπτησης.
Στο μεταξύ, και σήμερα οι ταξιδιώτες από και προς το Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας αντιμετώπισαν έναν πραγματικό Γολγοθά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, από τις εννέα το πρωί έως τις έξι το απόγευμα σημειώθηκαν καθυστερήσεις σε τουλάχιστον 61 πτήσεις, ενώ έγιναν και 4 ακυρώσεις, μία της Λουφτχάνσα από Μόναχο και τρεις της Ολυμπιακής, εσωτερικού. Από τις πτήσεις που καθυστέρησαν, στις 42 η αναμονή ήταν κατά μέσο όρο 2 ώρες. Για τις άλλες 15 η καθυστέρηση έφτασε τις 5,5 ώρες, ενώ η ίδια κατάσταση αναμένεται να συνεχιστεί και αύριο.