Σε μια νέα εποχή εισέρχονται οι εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα, με την απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να θέσει σε επιχειρησιακή λειτουργία πιλοτικά τη μεταφορά εμπορευμάτων από και προς το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, δημιουργώντας μια νέα εποχή για τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα.
Με τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο, δημιουργείται αναπτυξιακό δίπολο Αθήνας (Θριάσιο)-Θεσσαλονίκης(Εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για την Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Παράλληλα, μειώνεται το κόστος μεταφοράς προϊόντων κατά 20% στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, καθώς θα γίνεται αυθημερόν παράδοση εμπορευμάτων, ενισχύεται η οικονομική βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με επιπλέον έσοδα 30 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ θα δοθεί νέα ώθηση στις συνδυασμένες μεταφορές και προοπτική για πολυτροπικές μεταφορές.
Πολλαπλά είναι και τα οφέλη στο περιβάλλον, καθώς απελευθερώνονται χώροι σε επιβαρυμένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Άγιο Ιωάννη, Ρέντη), ενώ θα υπάρξει σημαντική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τον περιορισμό της κυκλοφορίας μεγάλων οχημάτων (της τάξης του 40%).
Το Εμπορευματικό Κέντρο Θριασίου Πεδίου (ΕΚΘΠ) αποτελεί κομβικό σημείο αναφοράς της εν γένει προσπάθειας εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του παρεχόμενου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμπορευματικού έργου, καθώς σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος από τις εμπορευματικές δραστηριότητες της Αττικής και θα αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.
Η περιοχή στην οποία αναπτύσσεται, είναι σε πλεονεκτική θέση, έχει καλή σύνδεση με τους οδικούς άξονες, προβλέπεται να συνδεθεί μελλοντικά με το Λιμένα Ν. Ικονίου και καλύπτει όλους τους τύπους φορτίου. Στην περιοχή αυτή είναι ανεπτυγμένες πολλές αποθηκευτικές μονάδες μεγάλων εταιρειών καθώς και κέντρα logistics. Ο συνολικός χώρος που καταλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις στο Θριάσιο Πεδίο, έχει συνολική έκταση περίπου 2.200 στρέμματα.
Το τμήμα του Εμπορευματικού Κέντρου που έχει ολοκληρωθεί σήμερα περιλαμβάνει, δέσμη γραμμών υποδοχής – άφιξης αμαξοστοιχιών, διαλογής, σύνθεσης – αναχώρησης αμαξοστοιχιών και γραμμές αμαξοστασίου για την εναπόθεση κενών φορταμαξών. Έχει κατασκευασθεί δέσμη τεσσάρων γραμμών για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων, όπου έχει προβλεφθεί μελλοντικά η χρήση γερανογέφυρας για την φορτοεκφόρτωση και τη μεταφόρτωση σε οδικά οχήματα. Στη σημερινή φάση λειτουργίας, η φορτοεκφόρτωση επιτυγχάνεται με τη χρήση ειδικού οχήματος.
Επίσης, έχει κατασκευαστεί δέσμη γραμμών για την φορτοεκφόρτωση μέσω ειδικής ράμπας επιβατικών αυτοκινήτων σε σιδηροδρομικά οχήματα.