Μετά και από το 2ο μήνα από την έναρξη των σχολείων, τη στιγμή που το υπουργείο Παιδείας με τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών ειδικοτήτων «ολοκλήρωσε» τις προσλήψεις αναπληρωτών που είχε αρχικά προγραμματίσει, η κατάσταση στα σχολεία της Ανατολικής Αττικής και όχι μόνο, παραμένει τραγική, όπως αναφέρει σε ενημερωτικό του ο αιρετός κ. Τουλγαρίδης, παραθέτοντας στοιχεία που αποδεικνύουν το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών:
Συγκεκριμένα οι προσλήψεις ειδικοτήτων στην Αν. Αττική έχουν ως εξής:
– για 30 κενά ΠΕ06 Αγγλικών προσέλαβε 8 παραμένουν 23 κενά
– για 38 κενά ΠΕ08 Εικαστικών προσέλαβε 15 παραμένουν 23 κενά
– για 53 κενά ΠΕ11 Γυμναστών προσέλαβε 6 παραμένουν 47 κενά
– για 38 κενά ΠΕ16 Μουσικών προσέλαβε 12 παραμένουν 26 κενά
– για 37 κενά Θεατρολογίας προσέλαβε 14 παραμένουν 23 κενά
– για 19 κενά ΠΕ 19-20 Πληροφορικής προσέλαβε 2 παραμένουν 17 κενά
– για 12 κενά ΠΕ 07 Γερμανικών ΔΕΝ προσέλαβε κανέναν παραμένουν 12 κενά
ΣΥΝΟΛΙΚΑ στην Αν. Αττική για 227 κενά ειδικοτήτων προσέλαβε 57 αναπληρωτές και ΠΑΡΑΜΈΝΟΥΝ 171 ΚΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ προκειμένου να καλυφθούν πλήρως όλα τα σχολεία ώστε να αναπτύξουν το πρόγραμμά τους και να λειτουργήσουν πλήρως όλα τα ολοήμερα σχολεία.
Από τις προηγούμενες προσλήψεις αναπληρωτών ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ :
– 59 κενά δασκάλων – 20 τάξεων και τα υπόλοιπα για τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων
– 18 κενά νηπιαγωγών – 1 κλασσικό τμήμα είναι κλειστό και 17 ολοήμερα λειτουργούν μόνο το πρωί και το ολοήμερο έχει στην πράξη καταργηθεί.
– 50 κενά στην ειδική αγωγή καθώς ελάχιστα είναι τα τμήματα ένταξης που καλύφθηκαν πέρα από τα ειδικά σχολεία.
– 67 κενά δασκάλων για παράλληλης στήριξη (στις 39 εγκεκριμένες θέσεις που είχαν παραμείνει ακάλυπτες προστίθενται και 28 επιπλέον που εγκρίθηκαν σε 2η φάση – με καθυστέρηση, από Υπ. Παιδείας)
· αυτό σημαίνει ότι σχεδόν σε όλα τα σχολεία δεν μπορεί να αναπτυχθεί πλήρως το πρόγραμμα και στα ελάχιστα σχολεία που γίνονται όλες οι ώρες, αυτές καλύπτονται από ανάθεση μαθημάτων σε άλλους εκπαιδευτικούς άλλης ειδικότητας, σε αντίθεση με το ισχύων θεσμικό πλαίσιο, είτε δεν καλύπτονται τα μαθήματα που λείπουν και απλά “απασχολούνται” οι μαθητές για να μη σχολάνε νωρίτερα!!!
· τα ολοήμερα στη συντριπτική πλειοψηφία των ΕΑΕΠ θα συνεχίσουν να μη λειτουργούν
· τουλάχιστον 15 ολοήμερα στα κλασσικά σχολεία παραμένουν κλειστά ενώ κανένα από όσα χρειάζονται 2 και 3 δασκάλους για το ολοήμερο για να καλύπτουν όλα τα εγγεγραμμένα παιδιά δεν έχει πάρει περισσότερο από ένα δάσκαλο και υπολειτουργούν.
· παραμένουν πολλά τμήματα των 26 και 27 μαθητών με κίνδυνο να παραμείνουν συμπτυγμένα όλη τη χρονιά. (ενδεικτικά μόνο στο 2ο Γραφείο λειτουργούν υπεράριθμα τμήματα στο 2ο Λαυρίου, 1ο Μαρκοπούλου, 1ο Κερατέας, 1ο Πόρτο-Ράφτη, 3ο και 4ο Παιανίας και άλλα με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του 2ου Λαυρίου όπου στην Ε΄τάξη λειτουργούν 2 τμήματα των 26 και 27 μαθητών με σημαντικό αριθμό μαθητών να προέρχονται από το κέντρο υποδοχής προσφύγων που σημαίνει ότι θα έπρεπε ο αριθμός των μαθητών να έχει μειωθεί κάτω από τους 25!)
· τα σχολεία και τα τμήματα με διαγνωσμένες περιπτώσεις μαθητών που χρήζουν ειδικής βοήθειας είτε με τμήματα ένταξης που δε λειτουργούν είτε με παράλληλή στήριξη “υποφέρουν” καθώς οι τάξεις αντιμετωπίζουν πρόσθετα προβλήματα στη λειτουργία τους.
Είναι ΝΤΡΟΠΗ όταν υπάρχει αυτή η πραγματικότητα ο Υπ. Παιδείας να συνεχίζει ανερυθρίαστα τις καθησυχαστικές δηλώσεις.
Να σταματήσουν τα ψέματα και να δώσουν τώρα χρήματα για διορισμούς στην εκπαίδευση άλλωστε “τα ψέματα έχουν κοντά ποδάρια” – το υπ. Παιδείας ήταν αυτό που διέψευδε ότι τα κενά ήταν τόσα όσα έλεγαν οι εκπαιδευτικοί και διατείνονταν ότι θα καλυφθούν με τα κονδύλια που είχαν. Τώρα κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων και της άθλιας εικόνας των σχολείων ψήφισαν εσπευσμένα τροπολογία για 2000 πιστώσεις από το ΠΔΕ επιπλέον, ομολογώντας την αδυναμία να καλυφθούν τα τεράστια κενά.
Να διατεθούν άμεσα οι 2000 πιστώσεις και να εξασφαλιστούν και όλες όσες χρειάζονται – γιατί ούτε οι 2000 είναι αρκετές για την κάλυψη όλων των κενών.
Είναι ευθύνη όλων μας – του εκπαιδευτικού και γονεϊκού κινήματος – να πάρουμε χωρίς καθυστέρηση πρωτοβουλίες για κλιμάκωση του αγώνα για να σπάσουμε τα ασφυκτικά όρια του Μνημονίου και να εξασφαλίσουμε το δικαίωμα στη μόρφωση για τα παιδιά μας και την εργασία στους εκπαιδευτικούς που, μετά από πολλά χρόνια δουλειάς ως αναπληρωτές, παραμένουν άνεργοι.
ΤΩΡΑ πρέπει να ξεσηκωθούμε για να σταματήσουμε την κατάρρευση του δημόσιου σχολείου και να ανατρέψουμε τα Μνημόνια και τα μέτρα κατακρεούργησης των κοινωνικών κατακτήσεων δεκαετιών (ασφαλιστικό, μισθοί, κατοικία, εργασιακά δικαιώματα και αξιοπρεπή εργασία, δημόσια περιουσία κλπ).