«Ναι» αλλά με όρους είπε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στη μελέτη για την αποκατάσταση κρηπιδωμάτων και την κατασκευή νέου μετώπου στο λιμάνι της Ρόδου.
Το Συμβούλιο συμφώνησε στην αναγκαιότητα των εργασιών, επισημάνθηκε ωστόσο η ανάγκη να υπάρξει μέριμνα για ένα στοιχείο που κάνει το λιμάνι της Ρόδου να ξεχωρίζει: τα πολλά ναυάγια τα οποία εδώ και αιώνες κείτονται στον πυθμένα, κάτω από την έντονη εμπορική κίνηση των πλοίων.
Η προϊσταμένη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων εξήγησαν τους λόγους για τους οποίους η έγκριση της μελέτης θα πρέπει να καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες: σε μικρή απόσταση από την προβλήτα έχουν εντοπιστεί ναυάγια και ενάλια κινητά ευρήματα, που χρονολογούνται από την κλασική έως τη μεταβυζαντινή περίοδο.
Συγκεκριμένα, σε απόσταση περίπου 70 μέτρων από την προβλήτα Αγγέλων βρίσκεται ναυάγιο του 13ου αιώνα, μεγάλης ιστορικής αξίας, που διατηρείται σε πολύ καλή κατάσταση, ενώ σε απόσταση 40 μέτρων έχει εντοπιστεί ο περίφημος θησαυρός της Ρόδου, που αποτελείται από περίπου 4.000 χρυσά κοσμήματα και νομίσματα, κυρίως οθωμανικά, αλλά και ρωσικά, πορτογαλικά κ.α., ο οποίος εκτιμάται ότι προέρχεται από ναυάγιο του 18ου αιώνα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως αφορά ένα άλλο ναυάγιο, του 15ου με 16ου αιώνα, που έχει εντοπιστεί λίγα μόλις μέτρα από το μέτωπο της προβλήτας. Εκτός από το εντυπωσιακό σκαρί που βρίσκεται στον βυθό του λιμένα, έχουν ανακαλυφθεί επίσης πολλά κινητά ευρήματα, όπως κανόνια και ξίφη, ενώ πολλά από αυτά παραμένουν ακόμα στον πυθμένα, περιμένοντας μια νέα αρχαιολογική έρευνα.