Διαμονή μες στη φύση, παροχές λιτές αλλά επαρκείς, διακοπές με τρόπο εναλλακτικό και οικονομικό. Το οργανωμένο κάμπινγκ, που παραδοσιακά αποτελεί την πρώτη επιλογή κατά κύριο λόγο των νέων, κερδίζει έδαφος και σε άλλες ηλικιακές ομάδες αλλά και οικογένειες.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της πανελλήνιας ένωσης ιδιοκτητών επιχειρηματιών κάμπινγκ, σήμερα υπάρχουν 327 μονάδες σε όλη την Ελλάδα, η δυναμικότητα των οποίων ανέρχεται σε 29.645 θέσεις σκηνών και τροχόσπιτων, 948 οικίσκων και 93.123 κλινών. Την πρωτιά, ως προς την γεωγραφική κατανομή, καταλαμβάνει η Μακεδονία (95 μονάδες), με δεύτερη την Πελοπόννησο (85 μονάδες), ενώ ακολουθούν οι Κυκλάδες, τα νησιά του Ιουνίου και η κεντρική Ελλάδα.
Από τα κάμπινγκ αυτά τα περισσότερα- σε ποσοστό 80%- λειτουργούν εποχικά και μόνο το 20% είναι ανοιχτά όλο το χρόνο.
Οι διακοπές σε κάμπινγκ είναι εξαιρετικά διαδεδομένες στους Ευρωπαίους, εξ ου και στα κάμπινγκ της Ελλάδας το 13% των ετήσιων διανυκτερεύσεων γίνονται από Έλληνες και το 87% από αλλοδαπούς, κυρίως Ευρωπαίους. Από το 2008 έως το 2010, οι περισσότεροι επισκέπτες ήταν Γερμανοί (27%) κι ακολουθούν οι Ιταλοί (15%), οι Έλληνες (14%), οι Γάλλοι (12%) και στη συνέχεια Ολλανδοί, Άγγλοι, Πολωνοί, Τσέχοι, Ούγγροι και Ισπανοί.
Οι Έλληνες επιλέγουν το κάμπινγκ θεωρώντας το κυρίως οικονομική λύση. Αντίθετα οι Ευρωπαίοι ξοδεύουν μεγάλα ποσά και επενδύουν στον εξοπλισμό για να απολαύσουν τις διακοπές τους στη φύση. Για τους ξένους επισκέπτες, αυτή η συνειδητή προτίμηση μεταφράζεται σε αγορά αυτοκινούμενων τροχόσπιτων, συρόμενων τροχόσπιτων με το κατάλληλο όχημα, τροχοσκηνών και σκηνών εξειδικευμένου εξοπλισμού, ενώ συνδυάζεται με την επιλογή μακρινών προορισμών και μεγάλης διάρκειας ταξιδιών που προϋποθέτουν αυξημένο οικονομικό προϋπολογισμό (μεταφορικά, διατροφή, αναψυχή, ταξιδιωτικές ασφαλιστικές καλύψεις κλπ ).