Απεργιακό «λουκέτο» μπαίνει την Τρίτη και την Τετάρτη σε όλη τη χώρα, με τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ να στέλνουν τελεσίγραφο στην κυβέρνηση να μην ψηφίσει το Μεσοπρόθεσμο, και τα μέτρα-«σοκ» που αυτό θα επιβάλει σε όλους τους Έλληνες.
Τα συνδικάτα κορυφώνουν τις κινητοποιήσεις τους τις ημέρες ψήφισης στη Βουλή του Προγράμματος και των εφαρμοστικών νόμων οι οποίοι προβλέπουν: τριπλή φορολογική επιβάρυνση από την επιβολή έκτακτης εισφοράς 1% ως 4% για την πενταετία 2010-2014 σε όλα τα εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ, τη μείωση κατά 4.000 ευρώ του αφορολόγητου ορίου, έκτακτη φορολόγηση με βάση τα νέα αυξημένα τεκμήρια, «ψαλίδι» στις συντάξεις, μείωση του εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων 10%-15% και αυξημένες περικοπές σε όλους τους επαγγελματίες.
Οι διοικήσεις της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ, στο πλαίσιο των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, οργανώνουν συγκεντρώσεις:
– Την Τρίτη 28 Ιουνίου στις 11 το πρωί στο Πεδίον του Άρεως, απ’ όπου θα ξεκινήσει η πορεία για το Σύνταγμα.
– Την Τετάρτη 29 Ιουνίου, ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας, το πρωί και το μεσημέρι, στο Σύνταγμα, καθώς και συγκέντρωση στις 7 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος, απ’ όπου θα ξεκινήσει η πορεία για τη Βουλή.
Μετ’ εμποδίων οι μετακίνησεις του επιβατικού κοινού
Κυκλοφοριακό μπλακ άουτ αναμένεται να επικρατήσει αύριο και μεθαύριο στο κέντρο της Αθήνας, καθώς θα παραμείνουν ακινητοποιημένα τα περισσότερα μέσα μαζικής μεταφοράς, λόγω της 48ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ και τη ΑΔΕΔΥ κόντρα στο Μεσοπρόθεσμο.
«Χειρόφρενο» καθ’ όλο το 48ωρο θα τραβήξουν τα λεωφορεία- μόνη εξαίρεση θα αποτελέσουν τα δρομολόγια των Special Olympics- τα τρόλεϊ, τα τρένα του ΟΣΕ, ο Προαστιακός και το τραμ.
Το μετρό, ενώ αρχικά είχε αποφασιστεί να μη λειτουργήσει την Τρίτη και την Τετάρτη, οι εργαζόμενοι ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις που είχαν εξαγγείλει και τα δρομολόγια θα εκτελεστούν κανονικά το διήμερο.
Το απόγευμα της Δευτέρας, οι εργοδηγοί στον ΗΣΑΠ αποφάσισαν τελικά να προχωρήσουν σε 48ωρη απεργία, μολονότι νωρίτερα, η ένωση εργαζομένων είχε εξαγγείλει στάσεις εργασίας για να διευκολυνθεί η προσέλευση των πολιτών στις διαδηλώσεις. Ως εκ τούτου η πρωτεύουσα θα μείνει Τρίτη και Τετάρτη χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
«Ντόμινο» ακυρώσεων στις πτήσεις
Το ΔΣ της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας αποφάσισε να συμμετάσχει στην απεργία με δύο 4ωρες στάσεις εργασίας και τις δύο μέρες, Τρίτη και Τετάρτη, από τις 8 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι και από τις έξι το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ.
Αυτό σημαίνει ότι δεκάδες πτήσεις που ήταν προγραμματισμένες για τις συγκεκριμένες ώρες είτε θα ματαιωθούν, είτε θα αλλάξουν ώρα αναχώρησης, καθώς στην ουσία κλείνει ο ελληνικός εναέριος χώρος. Με στάσεις εργασίας, περίπου τις ίδιες ώρες, θα συμμετάσχουν στην απεργία και τα μέλη της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, ΟΣΥΠΑ.
Συγκεκριμένα, ανακοίνωσαν ότι και τις δύο ημέρες, θα απέχουν από τα καθήκοντά τους από τις 7 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα έως τις 10 το βράδυ. Κατά συνέπεια όσοι έχουν προγραμματίσει να πετάξουν τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ενημερωθούν έγκαιρα, για να αποφύγουν την ταλαιπωρία.
Προβλήματα στα δρομολόγια των πλοίων
Προβλήματα αναμένεται να παρουσιασθούν και στα δρομολόγια της ακτοπλοΐας. Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία δεν αποφάσισε συμμετοχή στη 48ωρη απεργία της ΓΣΕΕ, ωστόσο άλλες πρωτοβάθμιες ναυτεργατικές οργανώσεις δηλώνουν ότι θα απεργήσουν. Ειδικότερα, 48ωρη απεργία (27 και 28 Ιουνίου) θα πραγματοποιήσουν οι ΠΕΜΕΝ – Στεφενσων (μηχανικοί) και ΠΕΗΗΕΝ (ηλεκτρολόγοι – ηλεκτρονικοί των πλοίων). Επίσης, 24ωρη απεργία για τις 29 Ιουνίου αποφάσισε η ΠΕΝΕΝ (ναυτικοί).
Με προσωπικό ασφαλείας θα λειτουργήσουν τα νοσοκομεία, τα κέντρα υγείας, το ΕΚΑΒ, τα θεραπευτήρια χρονίων παθήσεων, οι υπηρεσίες πρόνοιας, οι γιατροί του Πειραιά και οι οδοντίατροι.
Κεντρικά αιτήματα των συνδικάτων είναι η ακύρωση «των αντεργατικών, αντιαναπτυξιακών και αντικοινωνικών μέτρων» του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και των μνημονίων Ι και ΙΙ, η ανάσχεση του κλίματος των απολύσεων και διόγκωσης της ανεργίας, ο σεβασμός των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αλλά και «η απόκρουση του ξεπουλήματος και της εκποίησης των δημόσιων επιχειρήσεων».