Τη λήξη της μεταβατικής περιόδου του νόμου που έθεσε σε ισχύ η κυβέρνηση, κάτι που αναμένεται να πραγματοποιηθεί από το 2013, περιμένουν όλοι εκείνοι που θέλουν να «ανοιχτούν» στην αγορά των χερσαίων οδικών δικτύων .
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι δείχνουν απρόθυμοι να απελευθερωθούν στην αγορά λόγω της πτωτική πορείας που αυτή σημειώνει.
Πιο συγκεκριμένα, η κάμψη που σημειώνει ο κλάδος μεταφορών της ελληνικής αγοράς, αγγίζοντας το 20-30% για τα φορτηγά οχήματα και το 30-35% για τα βυτιοφόρα σε σχέση με τα δεδομένα του 2008 καθώς και η πτώση που σημειώνουν οι υπηρεσίες logistics προς τρίτους κατά την διάρκεια της τελευταίας διετίας- όπως αποκαλύπτουν μελέτες της ICAP – αποτελούν ίσως τους σημαντικότερους λόγους που μέχρι σήμερα ο αριθμός των αδειών που έχουν εκδοθεί είναι μηδαμινός.
Παράλληλα, ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που παρακωλύει την εξέλιξη σχετικά με την απελευθέρωση της αγοράς αποτελεί και η τριετής μεταβατική περίοδος που προβλέπει ο σχετικός νόμος με αποτέλεσμα όλοι να περιμένουν τα μέσα του 2013προκειμένου να εκδώσουν τις –όποιες- νέες άδειες.