Μια σειρά από καλές καθημερινές συνήθειες που αφορούν στην υγεία τους, αλλά και στην ορθότερη διαχείριση των οικονομικών τους, υιοθετούν τους τελευταίους μήνες όλο και περισσότεροι Έλληνες, ως αποτέλεσμα της οικονομικής στενότητας.
Ακόμα και οι πιο φανατικοί χρήστες του αυτοκινήτου επιλέγουν όλο και πιο συχνά τις μετακινήσεις με τα πόδια ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οι καπνιστές περιορίζουν τον ρυθμό που καπνίζουν, ενώ οι μανιώδεις καταναλωτές έχουν εγκαταλείψει προ πολλού τις αγοραστικές πολυτέλειες του παρελθόντος, και χρησιμοποιούν για τα ψώνια τους μόνο μετρητά.
Την ίδια στιγμή κερδίζουν έδαφος τα ηλεκτρονικά sites προσφορών, τα οποία παρέχουν στους επισκέπτες τους τεράστια ποικιλία προϊόντων ή υπηρεσιών σε άκρως συμφέρουσες τιμές.
Όπως κατέγραψε η έρευνα του «Αδέσμευτου Τύπου», οι Έλληνες ψωνίζουν μόνο τα άκρως απαραίτητα. Για παράδειγμα παλαιότερα κάποιος έπαιρνε δύο κιλά μπανάνες, ενώ σήμερα θα πάρει 3-4 μπανάνες, και αυτές μόνο για τα παιδιά.
Ακόμα και οι φανατικοί λάτρεις του γρήγορου φαγητού, τελευταία αλλάζουν συνήθειες και επιλέγουν το σπιτικό.
Οι νοστιμιές της μαμάς μεταφέρονται πλέον και στη δουλειά με τάπερ, ενώ την ίδια στιγμή σημαντική πτώση καταγράφεται στις παραγγελίες που δέχονται καθημερινά τα εστιατόρια που κάνουν delivery.
Ανάμνηση για πολλούς καταναλωτές αποτελεί πλέον και το πλαστικό χρήμα. Μπορεί μέχρι και πριν από ένα χρόνο οι περισσότεροι συμπολίτες μας να έκαναν τις αγορές τους χρησιμοποιώντας πιστωτικές κάρτες, σήμερα όμως ψωνίζουν μόνο με μετρητά.
Στις απολύτως απαραίτητες περιορίζει σταδιακά ο Έλληνας τις μετακινήσεις του με το αυτοκίνητο. Η ανεξέλεγκτη άνοδος της τιμής της αμόλυβδης, η οποία «τρέχει» ολοταχώς προς τα 2 ευρώ το λίτρο, φαίνεται ότι έχει κάνει τον Έλληνα οδηγό να αφήσει την παλιά συνήθεια του «φουλαρίσματος». «Δεν υπάρχει πλέον πελάτης που να βάζει 50 ή 60 ευρώ βενζίνη. Αν μας τύχει κάποιος κάνουμε τον σταυρό μας», λέει ιδιοκτήτης βενζινάδικου στην εφημερίδα.
τέλος, με μεγάλη συχνότητα εμφανίζονται τους τελευταίους μήνες στο ελληνικό Διαδίκτυο νέες ιστοσελίδες προσφορών. Μέσα από αυτές, ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε εκατοντάδες προσφορές που αφορούν μια ευρεία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών, από προϊόντα ένδυσης μέχρι τους τομείς της διασκέδασης, των διακοπών και της αισθητικής περιποίησης.