Τα έργα πρέπει να γίνουν και θα γίνουν τόνισε κατηγορηματικά ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης μιλώντας για το ενδεχόμενο παύσης εργασιών σε εργοτάξια κατασκευής μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, ο κ. Μαγκριώτης εξήγησε πως η Ελλάδα δεν είχε τη δυνατότητα να ξεκινήσει μόνη της την κατασκευή των πέντε αυτοκινητοδρόμων γι’ αυτό και στα εν εξελίξει έργα είναι χαμηλή η συμμετοχή του δημοσίου και υψηλή η συμμετοχή ιδιωτών και τραπεζών.
Την ώρα που το ενδεχόμενο αναστολής των εργασιών για την κατασκευή 5 μεγάλων αυτοκινητόδρομων είναι ορατό, ο κ. Μαγκριώτης διαβεβαίωσε πως τα χρέη του δημοσίου προς τις εταιρείες κατασκευής είναι περίπου 40 με 45 εκατομμύρια ευρώ αλλά σταδιακά εξοφλούνται και προκύπτουν νέα.
Καθυστερήσεις θα υπάρξουν, σημείωσε, εξαιρώντας τη Δυτική Πελοπόννησο όπου, όπως είπε, το έργο βρίσκεται στο 85% της ολοκλήρωσής του και αναμένεται να παραδοθεί σχεδόν μέσα στις συμβατικές ημερομηνίες.
Για τα υπόλοιπα τέσσερα έργα τόνισε πως δεν θα σταματήσουν, καθώς υπάρχουν ποινικές ρήτρες, ωστόσο είναι αναγκαίες διορθώσεις λόγω προχειρότητας στη δημοπράτησή τους. Εξήγησε πως οι τράπεζες έχουν προχωρήσει σε αναστολή χρηματοδότησης γιατί δεν θεωρούν πια τα έργα βιώσιμα.
Σε ό,τι αφορά τα διόδια, ο κ. Μαγκριώτης είπε πως θα γίνει συζήτηση με τις κοινοπραξίες για να αρθούν κάποιες αδικίες, κάτι που έως το Νοέμβριο οι εταιρείες δεν δέχονταν αλλά τελικά δέχτηκαν το Δεκέμβριο.
Την όποια μείωση, πάντως, πρόσθεσε ο υφυπουργός, θα την επιδοτεί το Δημόσιο.