Το gov.gr, η ψηφιακή πύλη που έχει αλλάξει τον τρόπο συναλλαγής πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο, ετοιμάζεται να περάσει στη νέα εποχή. Ξεκινώντας το 2020 με μόλις 500 υπηρεσίες, η πλατφόρμα έχει εξελιχθεί και σήμερα προσφέρει περισσότερες από 2.000 υπηρεσίες σήμερα. Τώρα, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρά σε μια φιλόδοξη αναβάθμιση, με στόχο την πλήρη ενοποίηση όλων των συναλλαγών με το Δημόσιο σε μία μόνο ιστοσελίδα. Με ένα προσωπικό ψηφιακό προφίλ για κάθε πολίτη και επιχείρηση, η νέα πλατφόρμα θα γίνει ο μοναδικός προορισμός για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες. Το έργο, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2026, έχει προϋπολογισμό 69,4 εκατομμύρια ευρώ και αποτελεί βασικό κομμάτι του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».
Τι αλλάζει για πολίτες και επιχειρήσεις
Η επόμενη ημέρα του gov.gr υπόσχεται να κάνει τις συναλλαγές με το Δημόσιο πιο απλές και γρήγορες από ποτέ. Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να πραγματοποιούν τις περισσότερες συναλλαγές τους ηλεκτρονικά, από οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή.
Με τη νέα πλατφόρμα:
- Όλες οι συναλλαγές σε ένα σημείο: Οι πολίτες θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα και τις αλληλεπιδράσεις τους με το Δημόσιο μέσα από ένα ενιαίο προφίλ. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα χρειάζεται να επισκέπτονται διαφορετικές ιστοσελίδες για κάθε υπηρεσία, όπως το Taxis, το e-ΕΦΚΑ ή το Κτηματολόγιο.
- Μείωση της γραφειοκρατίας: Δεν θα χρειάζεται πλέον να υποβάλλονται ξανά και ξανά τα ίδια έγγραφα. Κάθε συναλλαγή θα ολοκληρώνεται χωρίς περιττές διαδικασίες.
- Γρηγορότερη εξυπηρέτηση: Η νέα ψηφιακή υποδομή θα διευκολύνει τους φορείς του Δημοσίου να ανταποκρίνονται άμεσα στα αιτήματα των πολιτών.
Παράλληλα, η δημόσια διοίκηση αποκτά νέα εργαλεία για τη δημιουργία ψηφιακών υπηρεσιών. Με τις λεγόμενες υπηρεσίες no-code, οι δημόσιοι φορείς θα μπορούν να σχεδιάζουν νέες λύσεις χωρίς να χρειάζονται προγραμματιστές, μειώνοντας το κόστος και τον χρόνο ανάπτυξης.
Τα μεγάλα οφέλη της νέας πλατφόρμας
Η επόμενη έκδοση του gov.gr στοχεύει να φέρει σημαντικές βελτιώσεις, όχι μόνο για τους πολίτες, αλλά και για τη συνολική λειτουργία του Δημόσιου Τομέα:
- Ενοποιημένη εικόνα πολιτών και επιχειρήσεων: Όλες οι συναλλαγές και οι αλληλεπιδράσεις με το Δημόσιο θα καταγράφονται σε ένα σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες δεν θα χρειάζεται να επικοινωνούν με διαφορετικούς φορείς για τις υποθέσεις τους, καθώς όλα τα δεδομένα τους θα είναι συγκεντρωμένα.
- Ταχύτερη διεκπεραίωση αιτημάτων: Η νέα πλατφόρμα θα διευκολύνει τους φορείς του Δημοσίου να απαντούν γρηγορότερα και πιο αποτελεσματικά.
- Μείωση της γραφειοκρατίας: Η υποβολή εγγράφων που έχουν ήδη κατατεθεί στο παρελθόν θα αποτελέσει παρελθόν.
- Διαφάνεια: Οι πολίτες θα έχουν άμεση πρόσβαση στα δεδομένα και στις υποθέσεις τους, ενώ θα μπορούν να παρακολουθούν την πρόοδο των αιτημάτων τους σε πραγματικό χρόνο.
- Απλοποίηση διαδικασιών: Ο τρόπος που λειτουργεί το Δημόσιο θα γίνεται όλο και πιο φιλικός προς τους πολίτες, χωρίς περίπλοκες διαδικασίες ή περιττές καθυστερήσεις.
Η αναβάθμιση του gov.gr δεν αφορά όμως μόνο τους πολίτες. Το έργο αυτό θα συμβάλει στη βελτίωση της παραγωγικότητας του Δημόσιου Τομέα, ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα και την αποδοτικότητα των πόρων που χρησιμοποιούνται.
Η νέα ψηφιακή υποδομή θα παρέχει στους φορείς τα απαραίτητα εργαλεία και πρότυπα, ώστε να δημιουργούν και να διαχειρίζονται νέες υπηρεσίες με ταχύτητα και χαμηλότερο κόστος. Με αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα γίνεται ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη ενός σύγχρονου, πολιτοκεντρικού συστήματος δημόσιας διοίκησης.