Ειδήσεις έβγαλε η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην τελετή των εγκαινίων του Μετρό της Θεσσαλονίκης.
Λίγο πριν πατήσει το μπλε κουμπί για να αρχίσει η λειτουργία του Μετρό της πόλης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025 αλλά και ότι άμεσα θα ξεκινήσει η επέκταση προς την Δυτική Θεσσαλονίκη.
Ο πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του είπε: «Αυτή η μέρα δεν προσφέρεται για πολλά λόγια σήμερα άλλωστε μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το ίδιο το Μετρό, το πιο σύγχρονο έργο της Ευρώπης όπως αξίζει στην Θεσσαλονίκη».
«Να που έγινε»
Αναφέρθηκε επίσης στις αμφιβολίες που υπήρχαν τονίζοντας ότι είναι «ένα έργο χειροπιαστό το οποίο είμαι σίγουρος ότι πολλοί στην πόλη μέχρι την τελευταία στιγμή δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να όμως που έγινε. Για να το πω διαφορετικά: Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και όλης της Ελλάδας».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για ένα έργο που θα διευκολύνει την μετακίνηση των πολιτών και τις αμέτρητες δυσκολίες που συνάντησε το έργο και ειδικά όσον αφορά στον σταθμό Βενιζέλου είπε: «Θέλαμε παράλληλα όπως ήταν υποχρέωσή μας να αναδείξει τα σπάνια μνημεία που έκρυβε στα σπλάχνα του αυτός ο ιστορικός τόπος».
«Όλοι αναγνωρίσαμε τη σημασία που η επέκτασή του θα φέρει αναβαθμίζοντας την ζωή στις συνοικίες από τις οποίες θα περνά. Και με την ευκαιρία αυτή να επαναλάβω κι εγώ με τη σειρά μου και να κρατήσω τη δημόσια δέσμευση του κ. Εξάρχου ότι η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη το Νοέμβριο του 2025 και βέβαια να επαναλάβω την προσωπική μου δέσμευση ότι το Μετρό θα επεκταθεί και στην δυτική Θεσσαλονίκη όπως έχουμε πει επανειλημμένως».
«Να αφήσουμε πίσω μας τις παθογένειες»
Ο πρωθυπουργός σχολιάζοντας τα όσα προηγήθηκαν της κατασκευής του Μετρό και την εμπειρία που αποκόμισε ο ίδιος και οι συνεργάτες του είπε:
«Αυτή η πολυετής, δεκαετής εμπειρία της κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης σε αυτή την εμπειρία καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδος που θέλουμε να αφήσουμε πίσω μας. Της γραφειοκρατίας, της πολιτικής ατολμίας, των καθυστερήσεων που ανέβασαν το κόστος κατασκευής γύρω στα 3 δις ευρώ. Αλλά και τη χώρα της κομματικής μικρότητας, της μιζέριας, των εύκολων συνθημάτων. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί συμπολίτες μας είχαν καλοπροαίρετες επιφυλάξεις και σήμερα πιστεύω ότι όταν θα δουν το αποτέλεσμα της εργασίας μας θα αλλάξουν γνώμη. Σήμερα έχουμε μπροστά μας και το Μετρό και τα αρχαία της Θεσσαλονίκης και αυτή είναι μια διπλή απάντηση στους δισταγμούς και στην καχυποψία κάθε Θεσσαλονικιού απέναντι στα πολλά λόγια που άκουγε επί χρόνια. Το νιώθω και επειδή νιώθω πως στέρεψαν και τα λόγια απαντώ με το χειροπιαστό γεγονός το οποίο γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο που ελπίζω να γίνει μια στέρεη γέφυρα αλήθειας και εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτείας και πολιτών.
«Είμαι περήφανος και πιο αποφασισμένος από ποτέ»
Ο πρωθυπουργός θύμισε ότι το έργο αυτό είχε ενταχθεί για πρώτη φορά στον προϋπολογισμό του κράτους το 1976!
«Λίγο πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού του 2025 παραδίδω ως πρωθυπουργός ένα έργο που είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ως πρωθυπουργός ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Είμαι περήφανος αλλά και είμαι και έτοιμος και πιο αποφασισμένος να μην αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες. Αρκετά με την ηττοπάθεια και αρκετά με τα συμπλέγματα γιατί όσα βλέπουμε τώρα γύρω μας είναι αυτά που θέλουμε είναι αυτά τα οποία μπορούμε».
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο τριπλό μήνυμα που εκπέμπει το Μετρό:
«Αφορά τον βραχίονα ενός μεγάλου ενιαίου προγράμματος που αλλάζει ριζικά την εικόνα στη μητρόπολη της Μακεδονίας. Σε συνδυασμό με τα πολλά νέα ηλεκτρικά λεωφορεία με τις συνδέσεις της Εγνατίας, και με το εμβληματικό flyover που θα είναι έτοιμο πριν τα μέσα του 2027, με τις εγκαταστάσεις της νέας ΔΕΘ με τις δεκάδες τοπικές αναπλάσεις. Από την άλλη πλευρά, το σύγχρονο απόκτημα της πόλης δηλώνει πολλά για τον κοινωνικό και πολιτικό προσανατολισμό αυτής της κυβέρνησης και το ενδιαφέρον της για την βόρεια Ελλάδα, από τον Έβρο μέχρι τα Γρεβενά, από την Πιερία μέχρι τους νομούς που απλώνονται στα βόρεια σύνορά μας με βάση ένα σχέδιό που θέλει την Ελλάδα να να αναπτύσσεται ισοδύναμα και ισόρροπα τόσο στο κέντρο όσο και στην περιφέρειά της».
Τα σημερινά εγκαίνια έχουν την σφραγίδα του γνήσιου λαϊκού χαρακτήρα της ΝΔ της μεγάλης παράταξης που έχω την τιμή να ηγούμαι. Όχι μόνο γιατί δηλώνουν την φροντίδα τη δική μας για να μετακινείται ο πολίτης φτηνά γρήγορα με ασφάλεια, πολιτισμένα αλλά γιατί αυτοί οι νέοι συρμοί σταδιακά θα ενώσουν το κέντρο της πόλης με τις συνοικίες της και ξέρουμε ότι όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις τελικά μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Για εμάς άλλωστε η στήριξη των ΜΜΜ αποτελεί μια πολιτική επιλογή με έντονο κοινωνικό πρόσημο είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης ως κεντρικό στοιχείο της καθημερινότητας των πολλών. Στην Αθήνα προχωρά με μεγάλη ταχύτητα η γραμμή 4 και μίλησα ήδη για την έμφαση που δίνουμε στην αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων και στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη. Μια άλλη εικόνα και μια άλλη ζωή».
Κλείνοντας, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνει πράξη το έργο πραγματικότητα.
»Κάθε φορά που θα μπαίνετε στο Μετρό θα θυμάστε ότι βάλατε κι εσείς το δικό σας λιθαράκι για να γίνει πράξη αυτό το τόσο σπουδαίο και μοναδικό έργο και είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Θεσσαλονικείς θα δουν ότι άξιζε αυτή η ταλαιπωρία και είμαι σίγουρος ότι θα αγαπήσουν θα χαρούν και θα προστατεύσουν οι ίδιοι αυτό τον σπάνιο θησαυρό τους».