Η Κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία «βομβαρδίζει» την Ελληνική αγορά αυτοκινήτου με καταιγισμό κυρίως ηλεκτρικών μοντέλων που κάθε άλλο παρά …κινέζικα είναι, καθώς η σχεδίαση, η ποιότητα κατασκευής, η οδική συμπεριφορά και το τεχνολογικό επίπεδό τους είναι (τουλάχιστον στην πρώτη επαφή) εφάμιλλα με αυτά των καταξιωμένων δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Στην «επίθεση» αυτή πρωτοστατεί η παντοδύναμη BYD (Build Your Dreams) που έχει διπλάσιες πωλήσεις από την διάσημη Tesla και εκπροσωπείται στην χώρα μας από τον Όμιλο Σφακιανάκη.

Έτσι, μετά τα αμιγώς ηλεκτρικά BYD Seal, Ato και Dolphin που γνωρίσαμε πρόσφατα, οι έλληνες εκπρόσωποι του ειδικού τύπου παρακολουθήσαμε την άφιξη στην Ελλάδα ενός ακόμα μοντέλου της μάρκας, που ακούει στο όνομα Seal UDM-i με υβριδικό κινητήριο σύστημα που μπαίνει στην πρίζα (plug-in). 

Πρόκειται για το πρώτο Plug-in Hybrid (PHEV) όχημα της εταιρείας που διαθέτει την τεχνολογία Super DM (Dual Mode) της BYD. Το SEAL U DM-i ανήκει στην κατηγορία D είναι διαθέσιμο στη χώρα μας, και απευθύνεται στους πελάτες που αναζητούν ένα φιλικό προς το περιβάλλον όχημα, χωρίς συμβιβασμούς στην αυτονομία, την πρακτικότητα και την οικονομία, καθώς 

συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, όντας γρήγορο, ισχυρό και αποδοτικό. Αυτό το τρίπτυχο επιτυγχάνεται με την τεχνολογία Super DM της BYD. Η συγκεκριμένη τεχνολογία δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική ισχύ με μικρή εξάρτηση από το καύσιμο, γεγονός που την καθιστά πιο φιλική προς το περιβάλλον, με μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και ο οδηγός επιλέξει τη λειτουργία EV, το όχημα γίνεται αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ όταν η κατάσταση φόρτισης (SOC) είναι χαμηλή, το όχημα μετατρέπεται σε υβριδικό, με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, εξαλείφοντας τις όποιες ανησυχίες σχετικά με την ηλεκτρική αυτονομία. 

Με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς

Το Seal U DM-i διατίθεται σε δύο εκδόσεις, την Design (κίνηση σε 4 τροχούς) και την Boost (κίνηση σε 2 τροχούς). 

H έκδοση Design διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος (150 kW – 204 PS για τον εμπρός και 120 kW – 164 PS για τον πίσω κινητήρα) και μια “Blade Battery” με χωρητικότητα 18,3 kWh, η οποία υποστηρίζεται από τον 4κύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων. Αυτός ο κινητήρας αποδίδει 96 kW (131 PS) και συνεργάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική μέγιστη ισχύς του συστήματος είναι 238 kW (324 PS) και η συνολική μέγιστη ροπή 550 Nm. Το βάρους 2.100 κιλών όχημα επιταχύνει από στάση στα 100χλμ/ώρα μέσα σε 5.9΄΄ και φθάνει στην τελική των 180χλμ/ώρα.

Η έκδοση Boost είναι προσθιοκίνητη και προσφέρεται με έναν υβριδικό κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 72 kW (98 PS) και συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής ισχύος 145 kW (198 PS). Η έκδοση Boost διαθέτει την ίδια Blade Battery της BYD με χωρητικότητα 18,3 kWh, όπως και η έκδοση Design. Η συνολική ισχύς του συστήματος για την έκδοση Boost είναι 160 kW (218 PS). Η μέγιστη ροπή φτάνει τα 300 Nm. Το βάρους 1.900 κιλών όχημα επιταχύνει από στάση στα 100χλμ/ώρα μέσα σε 8.9΄΄ και φθάνει στην τελική των 170χλμ/ώρα.

Το SEAL U DM-i διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης για όλες τις εκδόσεις: EV και HEV. Στο πρώτο προφίλ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία «EV only mode» για ομαλές καθημερινές μετακινήσεις ή οδήγηση στην πόλη. Στο δεύτερο προφίλ το όχημα θα χρησιμοποιεί ως επί το πλείστων την ισχύ που παρέχει η μπαταρία. Ο βενζινοκινητήρας παρέχει πρόσθετη ισχύ στους τροχούς μόνο κατά την επιτάχυνση υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη μπαταρία. Στην οδήγηση το SEAL U DM-i εναλλάσσεται ομαλά μεταξύ των διαφορετικών λειτουργιών, δίνοντας την αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάρη στις μοναδικές τεχνολογίες του. Επιπλέον, ο οδηγός δεν ανησυχεί για την αυτονομία ή για τους τρόπους φόρτισης, καθώς ο κινητήρας φορτίζει τη μπαταρία (μεταξύ 25% και 70%, το εύρος μπορεί να ρυθμιστεί), ώστε η ηλεκτρική λειτουργία να είναι πάντα διαθέσιμη, ενώ η μπαταρία φορτίζεται και με την τεχνολογία αναγεννητικής πέδησης. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου προσφέρουν τριφασική φόρτιση ΑC στα 11 kW και DC στα 18 kW. Ο χρόνος φόρτισης DC (30-80%) είναι μόλις 35 λεπτά.  

Η υβριδική δομή της τεχνολογίας DM-i, η οποία βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια, δίνει προτεραιότητα στην εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, στην αθόρυβη κίνηση, καθώς και στην υψηλή απόδοση. Το όχημα μπορεί να επιτύχει κατανάλωση καυσίμου μόλις 0,9 λτ./100 χλμ.στην έκδοση Boost και 1,2 λτ./100 χλμ. στην Design (συνδυασμένες τιμές βάσει WLTP). Η συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για την έκδοση Boost είναι 21 kWh/100 χλμ. και για την Design 23,5 kWh/100 χλμ.. Οι αντίστοιχες τιμές κατά την οδήγηση στην πόλη είναι 14,5 kWh/100 χλμ. για την έκδοση Boost και 16,1 kWh/100 χλμ. για την Design.

Η τετρακίνητη έκδοση Design έχει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 70 χιλιομέτρων (WLTP), εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 870 χιλιομέτρων (WLTP), ενώ προσθιοκίνητη έκδοση Boost προσφέρει 80 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής οδήγησης, εξασφαλίζοντας συνολική αυτονομία 1.080 χιλιομέτρων (WLTP).  Όλα τα παραπάνω με βάση τους ισχυρισμούς του κατασκευαστή που όπως είδαμε στην σύντομη δοκιμή που ακολούθησε ελάχιστα αποκλίνουν από την πραγματικότητα.

Ευρύχωρο & πρακτικό

Το SEAL U DM-i είναι ένα 5θέσιο SUV της κατηγορίας D με μήκος 4.775 χλστ., πλάτος 1.890 χλστ. και ύψος 1.670 χλστ. Λόγω του μεταξονίου των 2.765 χλστ. και της επίπεδης σχεδίασης του δαπέδου, υπάρχει πλούσιος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να αναδιπλωθεί σε αναλογία 60/40, διευκολύνει στην αύξηση της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών από τα 425 στα 1.440 λίτρα. 

Η λειτουργικότητα υποστηρίζεται περαιτέρω από χρηστικούς αποθηκευτικούς χώρους, δύο πρακτικές ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα, τέσσερις θύρες USB και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης για δύο smartphone ταυτόχρονα. Επίσης, η μπαταρία του υποστηρίζει φόρτιση V2L (Vehicle-to-Load), επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να χρησιμοποιηθεί ως φορητό τροφοδοτικό ρεύματος για τη λειτουργία ηλεκτρικών συσκευών.

Εσωτερικό

Το εσωτερικό αποπνέει premium αίσθηση με συνδυασμό κομψής σχεδίασης, απαλών στην αφή επιφανειών, φινίρισμα υψηλής ποιότητας και πολύχρωμο ατμοσφαιρικό φωτισμό, ενώ τα καθίσματα, καθώς και τμήματα του ταμπλό, των πάνελ των θυρών και της κεντρικής κονσόλας έχουν επένδυση από οικολογικό “vegan” δέρμα με διπλή ραφή που δημιουργεί αντίθεση.

Το “Legacy Gearshift Panel”, που περιλαμβάνει έναν εξαιρετικά κομψό, κρυστάλλινο επιλογέα αλλαγής ταχυτήτων και τα μεγάλα εμπρός καθίσματα διαθέτουν στάνταρ ηλεκτρική ρύθμιση πολλαπλών κατευθύνσεων, θέρμανση και αερισμό. Οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες συμβάλλουν στην εργονομία και την άνεση, διαθέτουν ευκρινείς ενδείξεις και διαισθητική λειτουργία αφής. Παράλληλα, η πανοραμική ηλεκτρική, συρόμενη, ηλιοροφή καθιστά την καμπίνα φωτεινή και ευάερη, ενώ το φίλτρο σωματιδίων PM2.5 καμπίνας – συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος καθαρισμού του αέρα στην κορυφαία έκδοση.

Με πληθώρα εξοπλιστικών στοιχείων και έξυπνων τεχνολογιών στο βασικό εξοπλισμό, το SEAL U DM-i προσφέρει μία ελκυστική σχέση αξίας/τιμής στην κατηγορία του. Το Intelligent Cockpit System λειτουργεί μέσω της χαρακτηριστικής στα μοντέλα της μάρκας περιστρεφόμενης οθόνης 15,6” (με την οποία επιλέγει κανείς οριζόντιο ή κατακόρυφο προσανατολισμό) ενώ ποικίλες πληροφορίες χρήσιμες για τον οδηγό προβάλλονται στον LCD πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. 

Επιπλέον, το Intelligent Cockpit System προσφέρει επίσης σύνδεση 4G, ενσωματωμένο Spotify και πλοήγηση HERE, ενσωμάτωση smartphone μέσω Android Auto ή Apple Car Play και έξυπνο φωνητικό έλεγχο που μπορεί να ενεργοποιηθεί με φωνητική εντολή. Το σύστημα χρησιμοποιεί ενημερώσεις Over-The-Air (OTA).

Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, το μοντέλο προσφέρει απομακρυσμένο έλεγχο πολλαπλών λειτουργιών του οχήματος μέσω της εφαρμογής για smartphone ή άλλη κινητή συσκευή. 

Σύγχρονη τεχνολογία ασφάλειας

Το BYD SEAL U DM-i εκτός από την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και ενός εξαιρετικά ισχυρού πάνελ με κυψελοειδή δομή για την προστασία της μπαταρίας, προσφέρει επίσης ένα σταθερό από πλευράς δυναμικής πλαίσιο σε συνδυασμό με κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά χάρη στην εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson και την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.

Είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια εκτεταμένη σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που χρησιμοποιούν πέντε ραντάρ και μια κεντρική κάμερα. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται: Προειδοποίηση Εμπρόσθιας Σύγκρουσης, Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης, Προσαρμοζόμενο Cruise Control, Προειδοποίηση Οπίσθιας Σύγκρουσης, Προειδοποίηση Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, Υποβοήθηση Αλλαγής Λωρίδας, Έξυπνος Έλεγχος Ορίων Ταχύτητας, Σύστημα Ανίχνευσης Τυφλού Σημείου και πολλά άλλα. Η έκδοση Design διαθέτει επίσης Head Up Display.  Όλα τα παραπάνω μεταξύ άλλων, συνετέλεσαν ούτως ώστε να αξιολογηθεί με την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών στις δοκιμές πρόσκρουσης, που διενεργεί ο ανεξάρτητος οργανισμός EuroNCAP.

Το BYD SEAL U DM-i είναι διαθέσιμο άμεσα σε δύο εκδόσεις, με τιμή από 38.900 ευρώ (έκδοση Design 46.500€), ενώ και οι δύο εκδόσεις έχουν τιμή προ φόρων κάτω από 40.000 €, με σαφές όφελος για τον εταιρικό χρήστη.

Η αγορά συνοδεύεται στάνταρ με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ. εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τουλάχιστον το 70% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας, καθώς και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.

Από την θέση του οδηγού

Οδηγώντας στην παραλιακή προς Σούνιο την τετρακίνητη έκδοση του SEAL U DM-i, πρώτα από όλα ξεχνάς ότι ήξερες ή νόμιζες για τα Κινέζικα αυτοκίνητα.

Ιδιαίτερα καλή εντύπωση μας έκανε η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που ανταποκρίνεται με το παραπάνω στα επίπεδα τιμής του αυτοκινήτου, ενώ η πολυρυθμιζόμενη θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει τους περισσότερους εν δυνάμει χρήστες.

Η πανοραμική ηλιοροφή διαθέτει άριστης ποιότητας γυαλί που δεν επηρεάζει καθόλου την θερμοκρασία του εσωτερικού ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι εκτεθειμένο επί ώρες στον ήλιο.

Στον δρόμο, η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι καλύτερη από τον μέσο όρο των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων, κάτι που οφείλεται και στα υψηλού προφίλ ελαστικά, αλλά και στην ενδοτικότητα της ανάρτησης, που όμως αφήνει το βαρύ αμάξωμα να «πλέει», κάτι όχι τόσο ευχάριστο στους επαρχιακούς δρόμους. Η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς όμως να επηρεάζεται η συμπεριφορά του αυτοκινήτου, που κρατά καλά στον δρόμο ακόμα και υπό πίεση. Στις συνθήκες αυτές η μειωμένη αίσθηση ακρίβειας του τιμονιού είναι κάτι που δεν συμβαδίζει με την εν γένει άρτια οδική συμπεριφορά του Seal U DM-I, που έχει την δυνατότητα να κινηθεί και εκτός ασφαλτόδρομου λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος.

Η δύναμη του κινητήριου συστήματος επαρκεί τόσο σε απόλυτες τιμές (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9”), όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις ακόμα κι αν ο οδηγός έχει επιλέξει το οικονομικό προφίλ οδήγησης.

Τέλος, αναφορικά με την κατανάλωση, οδηγώντας με επιλεγμένη την υβριδική λειτουργία, η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν μόλις 2,4 λίτρα/100 χλμ. χωρίς να κάνουμε …τσιγκουνιές στον ρυθμό.

Συνοψίζοντας, σημειώνουμε ότι, οδηγήσαμε ένα ακόμα μοντέλο της Κινέζικης BYD που αν μας το είχαν δώσει με τα διακριτικά κάποιας από τις premium δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες μάλλον δεν θα καταλαβαίναμε ότι προέρχεται από την χώρα του Μάο που μέχρι πρότινος κατασκεύαζε απαράδεκτα προϊόντα για την δυτική κουλτούρα. 

Περισσότερα και πιο ψαγμένα, όταν έρθει η ώρα της πλήρους δοκιμής.