Πάνω από 428 δισ. ευρώ ήταν τα συνολικά έσοδα από τη φορολόγηση της πώλησης αυτοκινήτων το 2018 στις χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δείχνοντας ότι ο τομέας της αυτοκίνησης αποτελεί μια από τις βασικές παραμέτρους στον προϋπολογισμό μιας χώρας.
Στη Γερμανία που θεωρείται «χώρα του αυτοκινήτου», καθώς σε αυτήν πραγματοποιούνται οι περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά και γιατί σε αυτήν συναρμολογούνται πολλά μοντέλα σε δεκάδες εργοστάσια, τα φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις το προηγούμενο έτος ανήλθε στα 92 δισ. ευρώ.
Την ακολούθησε η Γαλλία με 79 δισ., η Ιταλία με 74,4 δισ., η Μεγάλη Βρετανία με 56,3 δισ. και η Ισπανία με 28,1 δισ. Τα συγκεκριμένα έσοδα των πέντε χωρών από τους επικεφαλής των κυβερνήσεων θεωρούνται μεγάλα και υπολογίσιμα και αυτός είναι ένας από τους λόγους (πέρα της περιβαλλοντικής συνείδησης) που στηρίζουν έμπρακτα τις πωλήσεις των αυτοκινήτων.
Το ελληνικό Δημόσιο μετά τη διαρκή άνοδο των πωλήσεων, το 2018 κατάφερε να βάλει στα ταμεία του 5,7 δισ. ευρώ, ενώ το 2019 αυτό το ποσό αναμένεται να είναι αυξημένο, καθώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων αναμένεται να κυμανθούν περαιτέρω ανοδικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σημαντικό ρόλο παίζει ο συντελεστής φορολογίας της κάθε χώρας. Στην Ελλάδα εδώ και χρόνια είναι 24% και μπορεί να θεωρηθεί ότι η χώρα μας βρίσκεται στο πρώτο γκρουπ των ευρωπαϊκών χωρών που έχουν υψηλό συντελεστή φορολογίας. Το μεγαλύτερο συντελεστή στην Ευρώπη έχουν η Ουγγαρία με 27% και ακολουθούν η Κροατία, η Δανία και η Σουηδία με 25%. Στο ίδιο επίπεδο με την Ελλάδα βρίσκεται μόνο η Φιλανδία, ενώ στο 23% βρίσκονται η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Πολωνία.
Αντίθετα χαμηλό συντελεστή φορολογίας έχει το Λουξεμβούργο με 17% και η Μάλτα με 18%. Η Γερμανία που αποκαλείται έχει συντελεστή 19%, ενώ υψηλότερα βρίσκονται η Γαλλία (20%), η Ισπανία (21%) και η Ιταλία (22%) που είναι σημαντικοί «παίκτες» στο χάρτη των πωλήσεων αυτοκινήτων εντός ευρωζώνης.