Με τίτλο «Το λιμάνι του Πειραιά είναι τώρα το νούμερο ένα στη Μεσόγειο» και εισαγωγική πρόταση που αναφέρεται στη μεγάλη κίνηση που επικρατεί, η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt προχώρησε σε ένα εγκωμιαστικό δημοσίευμα για τη θέση που έχει καταλάβει ως προς τη δραστηριότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην περιοχή.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων -ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο.
«Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μείωση 9,7% του ΑΕΠ φέτος, για την Ελλάδα, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά», σημειώνει το δημοσίευμα και συμπληρώνει: «Τους πρώτους τρεις μήνες η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1,369 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334».
Η ανάπτυξη ήταν σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι, καθώς πέρυσι ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σημειώνει η Handelsblatt.
«Το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη»
«Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο Fu Chengqiu, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Piraeus Port Authority (PPA). Ο καπετάνιος Φου, όπως τον καλούν όλοι στη βιομηχανία, εργάζεται για την κινεζική κρατική εταιρεία China Ocean Shipping Company (Cosco) από το 1976.
Το δημοσίευμα αναφέρει ότι «το 2008, διακινήθηκαν μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια. Το 2019, ο αριθμός αυτός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος. Αυτό καθιστά τον Πειραιά το Νο 1 στη Μεσόγειο και ταυτόχρονα το κατατάσσει στην τέταρτη θέση των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων. Πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση».
Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν το λιμάνι του Πειραιά ως «το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη». Ο Πειραιάς είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου στη γηραιά ήπειρο, αφού έρχονται φορτηγά πλοία από την Άπω Ανατολή, διασχίζοντας το κανάλι του Σουέζ. Αυτό το καθιστά ιδανικό κόμβο για το έργο «One Belt, One Road» της Κίνας, προσθέτει ακόμα η Handelsblatt.
«Με την Cosco, η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της ως ο σημαντικότερος κόμβος εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», τονίζει το δημοσίευμα και -μεταξύ άλλων- προσθέτει ότι η εταιρεία επενδύει περίπου 300 εκατ. ευρώ στην περαιτέρω επέκταση του λιμανιού, καθιστώντας το και ένα από τα μεγαλύτερα για τα κρουαζιερόπλοια.