Ρεπορτάζ σχετικά με τις επιχειρηματικές προσπάθειες Ελλήνων στη χώρα μας, φιλοξενεί η γερμανική εφημερίδα Sueddeutsche Zeitung, με την απεσταλμένη της οποίας στην Αθήνα να συναντά στελέχη επιχειρήσεων. Μεταξύ αυτών, ο Πέτρος Οικονομίδης και ο Μάρκος Βερέμης.
«Έχω δει κάποια καταπληκτικά πράγματα στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια», λέει ο κ. Οικονομίδης, γεννηθείς στη Νότια Αφρική, ειδικός στο μάρκετινγκ, ο οποίος είχε συμβάλλει στη διάσωση της Apple με την καμπάνια «Think Different».
Ο Οικονομίδης ζει στην Αθήνα για σχεδόν 20 χρόνια, παρέχοντας συμβουλές σε νεοσύστατες επιχειρήσεις παγκοσμίως και ισχυρίζεται ότι «η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι για την Ευρώπη αυτό που η Καλιφόρνια είναι για τις ΗΠΑ», δηλαδή ένας τόπος δημιουργικότητας, «με λίγη τρέλα».
Θεωρεί ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση «δεν καταλάβαινε» ότι η Ελλάδα «υποτίμησε τις δυνατότητές της», γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις πρόσφατες δηλώσεις του πρώην επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, σχετικά με τα μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα.
Για το Μάρκο Βερέμη και όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ιδρυτή της Upstream (εταιρία που δραστηριοποιείται σε προγράμματα κατά της απάτης στην τηλεφωνία), το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας είναι η διαρροή εγκεφάλων, οι περίπου 300.000-500.000 μορφωμένοι νέοι που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα, λόγω των capital controls που επιβλήθηκαν το καλοκαίρι του 2015, αποδεχόμενοι θέσεις εργασίας σε Λονδίνο, Βερολίνο ή Άμστερνταμ.
Πρόβλημα, συνιστούν εξίσου οι υψηλοί φόροι και οι κοινωνικές εισφορές, προσθέτει ο Βερέμης. Από τα ακαθάριστα 100.000 ευρώ για έναν μηχανικό, μόνο οι 30.000 κατέληξαν στις τσέπες του υπαλλήλου.