Ποια μπορεί να είναι η εταιρεία με την μεγαλύτερη ανατίμηση της αξίας της στον τρέχοντα αιώνα; Η Amazon ή η Apple; Με μία αύξηση της αξίας τους κατά 2.300% και 5.300% αντίστοιχα από τον Ιανουάριο του 2000, οι δύο αυτές εταιρείες θα μπορούσαν να είναι κάλλιστα οι υποψήφιες για την πρωτιά αυτή.
Στην ουσία όμως οι δύο τούτοι κολοσσοί ούτε που πλησιάζουν τον πραγματικό πρωταθλητή της ανατίμησης της αξίας του στη διάρκεια αυτής της περιόδου, που είναι το ενεργειακό αναψυκτικό Monster. Η εταιρεία αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στα χρηματιστήρια όλου του κόσμου, με μία άνοδο 60.000% από το 2000.
Πρόκειται για μία πορεία ιστορικών διαστάσεων σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, καθώς η Monster έχει δει τα κέρδη της να αυξάνονται σταθερά από το 2008, ενώ τα έσοδά της δεν έχουν πέσει κάτω από το 9% από το 2001.
«Τα ενεργειακά αναψυκτικά είναι τα ποτά της γενιάς αυτής και η Monster έδειξε ικανότητα να επεκτείνει τα προϊόντα της με σταθερό ρυθμό και με μεγάλη επιτυχία», τονίζει η Κάρολαϊν Λέβι, αναλύτρια της Macquarie Capital.
Όμως τώρα η εταιρεία αυτή έχει να αντιμετωπίσει πλέον έναν ανελέητο ανταγωνισμό. Η Amazon έχει αρχίσει να διαθέτει το δικό της ενεργειακό αναψυκτικό, ενώ και η Coca-Cola επίσης έχει κυκλοφορήσει το δικό της αναψυκτικό τέτοιου τύπου στην Ευρώπη, το Coca-Cola Energy.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ η Coca-Cola ελέγχει το 19% της Monster, ποσοστό που την καθιστά μακράν το μεγαλύτερο μέτοχό της. Επιπλέον, είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει τη διανομή των Monster, γεγονός που έχει ωθήσει τους αναλυτές να σκεφθούν ότι ενδέχεται να εξαγοράσει την εταιρεία, της οποίας η κεφαλαιοποίηση φθάνει τα 30 δισεκ. δολάρια.
Μάλιστα η κυκλοφορία του Coca-Cola Energy έχει θεωρηθεί ως ένα πρώτο δείγμα της εξαγοράς τούτης, ιδίως μετά την απόκτηση από την Coca-Cola τον περασμένο Αύγουστο της Costa Coffee έναντι 5,1 δισεκ. δολαρίων.
«Πιστεύω πως η ευκαιρία χάθηκε, η Coca-Cola δεν πρόκειται να αγοράσει τη Monster τώρα», τονίζει ο Κέμπεθ Σι, αναλυτής της Bloomberg Intelligence. «Η Monster πέτυχε έναν μεγάλο στόχο συμμαχώντας με την Coca-Cola για να αποτελέσει τον διανομέα της, όμως τώρα η φιλία τούτη διατρέχει έναν μεγάλο κίνδυνο με την διείσδυση της Coca-Cola στην αγορά ενεργειακών και η Monster κινδυνεύει να χάσει μέρος από τη δύναμή της σε διεθνές πεδίο», προσθέτει ο ίδιος.