Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην ΕΕ, κάτι που αναπόδραστα πρέπει να λάβουν υπόψη τους και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως προκύπτει από τα στοιχεία από της τελευταίας ετήσιας σχετικής έρευνας για τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από νοικοκυριά και ιδιώτες, την οποία δημοσιεύει η Eurostat.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 2022 το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχε χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο. Το 75% αυτού του ποσοστού είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Είναι ενδεικτικό της δυναμικής που έχει αποκτήσει το ψηφιακό κανάλι αγορών, ότι το ποσοστό των σχετικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022.
Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου το 2022 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (92%), την Δανία (90%) και την Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές μέσω Διαδικτύου στην Βουλγαρία (49%).
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, σχετικό διάγραμμα της Eurostat αποτυπώνει ότι το 68,52% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου αγόρασε ή παρήγγειλε κάποιο αγαθό ή υπηρεσία τους 12 μήνες του 2022.
Ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ
Το 2022 η δημοφιλέστερη κατηγορία για ηλεκτρονικές αγορές από τους Ευρωπαίους ήταν τα ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), τα παπούτσια και αξεσουάρ (42%). Ακολουθούν οι παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (και τα δύο 14%).
Τα φυσικά αγαθά και η συνεργατική οικονομία
Σύμφωνα με την Eurostat, η συνεργατική οικονομία άνοιξε έναν νέο τρόπο ανταλλαγής αγαθών και υπηρεσιών μέσω ψηφιακών τεχνολογιών. Σε αυτό το πλαίσιο, το 2022, μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιαζε καταλύματα, το 1% χρησιμοποιούσε υπηρεσία μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από τον μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών από άλλους ιδιώτες πωλητές το 2022, με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου το καθένα.
Ενημερωθείτε καθημερινά για όλα όσα απασχολούν την καθημερινότητα της μικρομεσαίας επιχείρησης στο SMEs Daily. Κάντε click ΕΔΩ για να εγγραφείτε.