Σε ανάλυση των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) αναφορικά με την εξέλιξη των πωλήσεων του κύκλου εργασιών όλων των τάξεων δραστηριότητας του τομέα λιανικού εμπορίου για το έτος 2020 προχώρησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, διαπιστώνοντας πως ανοίγει η ψαλίδα ανάμεσα στους κλάδους του λιανικού εμπορίου.
«Η επιμέρους ανάλυση των στοιχείων φωτίζει διαφορετικές όψεις και πτυχές της πανδημικής κρίσης και θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη», αναφέρει η ΕΣΕΕ, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, και δηλώνει την ικανοποίησή της διότι η ΕΛΣΤΑΤ αναγνωρίζει την διαχρονική συνεισφορά του λιανικού εμπορίου στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν.
Επιπλέον, η δημοσίευση χαρακτηρίζεται σημαντική διότι αφορά το 2020, δηλαδή τη χρονιά της πανδημίας COVID-19 «που το λιανικό εμπόριο μπήκε σε πραγματικές Συμπληγάδες».
Έτσι, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, ενώ η συνολική μείωση που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ, μεταξύ 2019 και 2020, ανέρχεται στο -8,6% -ποσοστό μικρότερο από τις προβλέψεις για τη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας- εντούτοις υπάρχουν κλάδοι που είδαν σημαντική αύξηση και άλλοι, πολυπληθείς αριθμητικά, που κατέγραψαν καταστροφικές μειώσεις.
Ενδεικτικά, ο κλάδος 4711, στον οποίον ανήκουν τα σούπερ μάρκετ, κατέγραψε συνολικά αύξηση 5,2% με αυτό το ποσοστό να εκτοξεύεται στο 9% για το 4ο τρίμηνο του 2020. Το ίδιο ισχύει και για κλάδους όπως τις διαδικτυακές πωλήσεις (4791) με ετήσια αύξηση 18% αλλά και το εμπόριο Η/Υ (4741) στο οποίο η αύξηση ήταν 13,1%. Αντίθετα, το λιανικό εμπόριο κοσμημάτων -ρολογιών είχε σχεδόν τη μεγαλύτερη μείωση (-46,8%) ενώ ο κλάδος των καλλυντικών (-39,4%) και ο κλάδος ενδυμάτων και υποδημάτων -36%. Κάποιοι κλάδοι κινήθηκαν περίπου στο ΜΟ της μείωσης όπως οι ηλεκτρικές οικιακές συσκευές (-10,9%), το εμπόριο σιδηρικών & χρωμάτων (-5,5%) καθώς και το λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε ειδικευμένα καταστήματα (-9,5%).