Η κόπωση έχει διαδεχθεί την κινητικότητα του περασμένου έτους σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Αυτό αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Ημερησία, τονίζοντας ότι η κατάσταση θυμίζει ημέρες 2012 και ότι πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι εκτός κάποιων ακινήτων κανένα άλλο πρότζεκτ δεν πρόκειται να έχει υλοποιηθεί εντός του 2014.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «τρεις είναι οι βασικοί λόγοι που δεν προχωρεί το πρόγραμμα. Ο πρώτος είναι πολιτικός. Η κυβέρνηση ναι μεν λέει ότι οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν πρωτίστως μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και δευτερευόντως μέσο για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, εντούτοις στην πράξη υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στη λήψη των αποφάσεων και στην υλοποίηση αυτών.
Ο δεύτερος σχετίζεται με τη γενικευμένη αντίδραση φορέων, συντεχνιών, αλλά και κομμάτων της αντιπολίτευσης. Κανένα πρότζεκτ δεν έχει τύχει της σύμφωνης γνώμης από κάποιο πολιτικό κόμμα εκτός κυβέρνησης. Τουναντίον μάλιστα συναντά τη σφοδρή αντίδραση με φράσεις κλισέ, όχι στην παρούσα χρονική περίοδο, αλλά διαχρονικά όποτε έγινε προσπάθεια να πωληθεί δημόσια επιχείρηση ή να αξιοποιηθεί δημόσια περιουσία. Η πολιτική αντίδραση ήταν στους εξής άξονες: «ξεπούλημα» ή «ιδιωτικοποιούνται τομείς στρατηγικής σημασίας» ή «αποτελούν κοινωνικό αγαθό».
Ο τρίτος έχει να κάνει με τις αποφάσεις δικαστηρίων. Τελευταία παρατηρείται το φαινόμενο, οι δικαστές να αναλαμβάνουν ρόλο ρυθμιστή στη δημοσιονομική πολιτική της χώρας, αλλά και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, ακυρώνοντας έτσι αποφάσεις που έχουν ληφθεί από τη Βουλή. Ένας ακόμα λόγος όχι καθοριστικός, αλλά έχει τη σημασία του, είναι η στάση της Κομισιόν».
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο στόχος του 1,5 δισ ευρώ για έσοδα φέτος, είναι δύσκολο αν όχι απίθανο να επιτευχθεί με βάση τα σημερινά δεδομένα. Γίνεται μάλιστα αναφορά στην εξέλιξη των περιπτώσεων του ΔΕΣΦΑ, όπου αναφέρεται ότι πολλοί είναι επιφυλακτικοί για το αν η μεταβίβαση στους Αζέρους θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο, στο Ελληνικό, όπου όπως σημειώνεται απομένουν ακόμη αρκετά να γίνουν και στον Αστέρα που χαρακτηρίζεται ίσως το πιο προχωρημένο πρότζεκτ, η μεταβίβαση του οποίου θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου εκτός συγκλονιστικού απροόπτου