Το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος ανέλαβε την πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά.
Το προτεινόμενο σχέδιο αποσκοπεί στη σύνδεση των τουρκικών λιμένων της Ραιδεστού (Tekirdag) και της Καλλίπολης (Gelibolu) με τα λιμάνια της Κεραμωτής στην Καβάλα και της Θεσσαλονίκης, για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.
Το αίτημα των επιχειρηματικών φορέων έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, στο πλαίσιο συζήτησης για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο συνέδριο του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Κήπων, στον Έβρο, που σήμερα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών φορτίων.
«Τα φορτηγά σήμερα περιμένουν στα ελληνικά τελωνεία 2-3 μέρες, ενώ μέσω της εναλλακτικής αυτής διαδρομής θα κάνουν 8-10 ώρες» σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι για την προώθηση του σχεδίου απαιτείται η συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία μπορεί να αντιμετωπισθεί θετικά, υπό προϋποθέσεις ισότιμης ανάπτυξης.
Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος επισήμανε ότι, αν και το θέμα είναι εθνικής αρμοδιότητας, το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προσφέρει εύφορο έδαφος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και κάλεσε τους εμπνευστές του σχεδίου να το παρουσιάσουν στην αρμόδια διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίησή του.