Περαιτέρω υποχώρηση εμφάνισε το 2011 ο κλάδος βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών, με μόνη εξαίρεση του τίτλους ποικίλης ύλης που ενισχύθηκαν κατά 17,5%, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.
Ειδικότερα, το 2011 η αγορά υποχώρησε αφενός λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν για τον ευρύ εκδοτικό τομέα (φθίνουσα κυκλοφορία βιβλίων και έντυπων μέσων και υποχώρηση διαφημιστικών εσόδων).
Σύμφωνα με την Hellastat, η εγχώρια βιβλιοπαραγωγή υποχώρησε το 2011 στους 7.667 νέους τίτλους (-14% από το προηγούμενο έτος). Επιπλέον, καταγράφηκε περαιτέρω μείωση κυκλοφορίας σε όλες τις κατηγορίες εφημερίδων, με τις πωλήσεις των κυριακάτικων εκδόσεων να υποχωρούν κατά 10% και των απογευματινών κατά 17%.
Υποχώρηση χαρακτηρίζει και τη μέση κυκλοφορία όλων σχεδόν των κατηγοριών περιοδικών (π.χ. διακόσμησης: -49%, ήχου και εικόνας: -30%, γνώσεων: -24,6%, αυτοκινήτου: -22,8%). Αντιθέτως, οι τίτλοι ποικίλης ύλης ενισχύθηκαν σε +17,5%.
Ενδεικτική της πτωτικής κυκλοφορίας είναι και η συνεχιζόμενη πτώση στις Πωλήσεις των δύο μεγάλων πρακτορείων διανομής Άργος και Ευρώπη (-17% και για τις δύο εταιρείες το 2011).
Όπως προκύπτει από τη μελέτη της Hellastat, η πτώση αυτή οφείλεται και στη σημαντική υποχώρηση των διαφημιστικών εσόδων, καθώς το 2011 τα διαφημιστικά έσοδα των περιοδικών υποχώρησαν κατά 22% (στα 580 εκατ.), ενώ οι εφημερίδες υπέστησαν κάμψη 17%.