«Από 18 Ιανουαρίου 2013 μέχρι σήμερα η τιμή διυλιστηρίου αυξήθηκε συνολικά κατά 51 ευρώ το χιλιόλιτρο, ενώ η συνολική μέση τιμή στα πρατήρια αυξήθηκε μόνο κατά 5 ευρώ. Δηλαδή η αύξηση της τιμής διυλιστηρίου ήταν δεκαπλάσια της τιμής λιανικής» υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος με αφορμή δημοσιεύματα που αποδίδουν μέρος της αύξησης της λιανικής τιμής των υγρών καυσίμων στην κερδοσκοπική συμπεριφορά ορισμένων βενζινοπωλών με αφορμή την απεργία των μέσων μαζικής μεταφοράς.
«Αν θέλουν κάποιοι να βρουν απαράδεκτες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων ας ανατρέξουν στις συνεχείς αυξήσεις των ειδικών φόρων κατανάλωσης που επιβάλει το κράτος με αποκορύφωμα την πρωτοφανή αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης μέσα σε 18 μήνες, από τον Απρίλιο του 2011 μέχρι τον Οκτώβριο του 2012, κατά 1471%. Το αποτέλεσμα είναι να παγώσει όλη η Ελλάδα, να μειωθούν τα δημόσια έσοδα να αυξηθεί το λαθρεμπόριο του ναυτιλιακού πετρελαίου και οι νόμιμοι βενζινοπώλες να φυτοζωούν και να κλείνουν τα πρατήρια. Αυτή είναι η αλήθεια» τονίζει η ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της.
Η ομοσπονδία προσθέτει τέλος ότι οι τιμές των καυσίμων είναι αδύνατο να διαμορφωθούν χαμηλότερα στην λιανική αγορά, από τη στιγμή που σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, το 97% της τιμής προκαθορίζεται ήδη στα προηγούμενα στάδια της διύλισης, εμπορίας και μεταφοράς. «Επί πλέον ο μόνος τομέας που λειτουργεί ο ανταγωνισμός σε όλη την έκτασή του μέχρι καταστροφής ορισμένων πρατηρίων, είναι η λιανική αγορά, πράγμα που κάνει απαγορευτική την κατά βούληση αύξηση των τιμών στον τομέα αυτό» καταλήγει η ομοσπονδία.