H Aegean και η Marfin Investment Group συμφώνησαν στην πώληση του 100% της Olympic Air στην Aegean. Με την ολοκλήρωση της συναλλαγής η Οlympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης Aegean.
Σήμερα οι δύο εταιρείες διαθέτουν 50 αεροσκάφη (21 η Olympic Air και 29 η Aegean), εκτελούν 115 δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, έχουν κύκλο εργασιών (2011) 668,2 εκατ. ευρώ η Aegean και 240,5 εκατ. ευρώ η Olympic Air και αναμένεται το 2012 να κλίσουν το έτος έχοντας μεταφέρει 8,9 εκατομμύρια επιβάτες.
Οι δυο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η καθεμιά το όνομα και τα σήματα τους καθώς και διακριτό πτητικό έργο, στόλο και προσωπικό. Οι διοικητικές υπηρεσίες θα ενοποιηθούν ώστε να προκύψουν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και η βελτιστοποίηση στην αξιοποίηση στόλου και δικτύου με γνώμονα την ακόμη καλύτερη κάλυψη των αναγκών των επιβατών τόσο εντος της Ελλάδας όσο και στο εξωτερικό.
Η συμφωνία τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από τις Αρχές Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας θα προσδιορισθεί και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της.
Το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συναλλαγή δεν διαφοροποιεί την σημερινή μετοχική βάση της Aegean.
Ο Πρόεδρος της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης δήλωσε:
«Η Aegean και η Οlympic Air έχουν επενδύσει τα τελευταία χρόνια 2 δις δολάρια σε καινούργιο στόλο, οργάνωση και καινοτόμες υπηρεσίες, διασφαλίζοντας στην Ελλάδα και τους επισκέπτες της ένα εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών που αναγνωρίζεται κάθε χρόνο με σημαντικά διεθνή βραβεία. Παράλληλα συνεισφέρουν στο κράτος 270 εκατ. ευρώ ετησίως σε φόρους, τέλη και εισφορές.
Η έλλειψη όμως μεγέθους ικανού για να ανταγωνισθούμε σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο και η έντονη κρίση οδηγούν σε ζημιές και συρρίκνωση. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος πλήρους εξάρτησης της στρατηγικής μας βιομηχανίας του τουρισμού από ξένους αερομεταφορείς με σημαντικές μακροπρόθεσμες απώλειες στα έσοδα του κράτους και την απασχόληση.
Η Aegean διαθέτει, ακόμη, τα οικονομικά και οργανωτικά αποθέματα για να συνθέσει τις ελληνικές δυνάμεις προς όφελος του τουρισμού μας, των εσόδων του κράτους, των εργαζομένων και των μετόχων μας. Οι σημαντικές οικονομικές συνέργειες θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε βελτιωμένη κάλυψη δικτύου αλλά και ακόμη πιο ανταγωνιστικές τιμές στους καταναλωτές. Ελπίζουμε ότι όλοι οι Έλληνες θα ενισχύσουν αυτή τη δύσκολη, φιλόδοξη και απόλυτα απαραίτητη προσπάθεια».
AEGEAN OLYMPIC AIR
A321 4
A320 22 5
A319 3 2
Σύνολο Airbus 29 7
Bombardier Q 400 0 10
Bombardier Dash 8-100 0 4
Σύνολο 29 21
Δρομολόγια (Δίκτυο Προγραμματισμένων Δρομολογίων – Θερινή Περίοδος 2012)
AEGEAN OLYMPIC AIR
Εσωτερικού 19 38
Εξωτερικού 51 7
Ετήσια αποτελέσματα 2011 σε εκατ. ευρώ
AEGEAN OLYMPIC AIR
Έσοδα 668.2 240.5
Καθαρές ζημιές μετά από φόρους (27.2) (37.6)
Εκτίμηση Επιβατικής Κίνησης 2012 σε εκατ.
AEGEAN OLYMPIC AIR
Εσωτερικού 2.6 2.3
Εξωτερικού 3.4 0.6
Σύνολο 6.0 2.9