Με ρυθμό μείωσης της τάξης του 16% διαμορφώθηκαν οι συνολικές πωλήσεις των κομμωτηρίων το χρονικό διάστημα 2009-2011, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της Icap Group.
Σύμφωνα με την μελέτη, οι κύριοι παράγοντες της πτώση των πωλήσεων είναι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, το κλίμα αβεβαιότητας για την υπάρχουσα αρνητική οικονομική συγκυρία, που πλήττει την Ελλάδα και η στροφή των καταναλωτών στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των συνολικών τους δαπανών.
Συγκεκριμένα, οι συνολικές πωλήσεις των κομμωτηρίων μειώθηκαν το διάστημα 2009-2011, με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 16%. Πιο έντονα ήταν τα σημάδια της ύφεσης το 2011, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όπου σημειώθηκε πτώση κατά 20,7%.
Στην εν λόγω μελέτη, η εγχώρια αγορά των κομμωτηρίων χαρακτηρίζεται ως «κατακερματισμένη», καθώς ο βαθμός συγκέντρωσης στον κλάδο είναι αμελητέος.