Γερές βάσεις στην Αυστραλιανή αγορά βάζει πλέον το ελληνικό κρασί μέσω των συστηματικών προσπαθειών που κάνει η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ) στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος προβολής και προώθησης σε τρίτες χώρες. Είναι ενδεικτικό ότι οι εξαγωγές, βάσει επίσημων στοιχείων, παρουσίασαν αύξηση σε αξία της τάξεως του 27% τα τρία τελευταία χρόνια (2014 – 2016), οπότε εφαρμόζεται το πρόγραμμα, ενώ στα ειδικά κοινά έχει κατακτηθεί πλέον σε μεγάλο βαθμό η αναγνωρισιμότητα του ελληνικού οίνου, δημιουργώντας προσδοκίες για μια εξαγωγική άνοιξη στο εγγύς μέλλον.
Στα θετικά στοιχεία για την αναγνωσιμότητα του Ελληνικού κρασιού στην Αυστραλία συγκαταλέγει η Διεπαγγελματική Αμπέλου και Οίνου:
– την μεγάλη προσέλευση και ζήτηση των θέσεων από τους ειδικούς του οίνου και της εστίασης για τα Masterclasses με θέμα τις Ελληνικές ποικιλίες που οργανώθηκαν στο Σίδνεϋ, τη Μελβούρνη και την Αδελαΐδα
– την επιτυχία της καταναλωτικής εκδήλωσης Oinofilia που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στη Μελβούρνη όπου περισσότεροι από 700 Αυστραλοί απόλαυσαν Ελληνικά κρασιά και συνομίλησαν με τους Έλληνες οινοπαραγωγούς
– την εκτενή κάλυψη των δράσεων της Ελληνικής αποστολής από τα τοπικά και εθνικά μέσα στην Αυστραλία καθώς και
– την παρουσία του Αυστραλού υπουργού Χιν Ντέϊβιντ Έλιοτ στο επιχειρηματικό φόρουμ που διοργάνωσαν η Ελληνική Πρεσβεία, το Προξενείο στο Σύδνεϋ, το Αυστραλιανό Εμπορικό Επιμελητήριο καθώς και η Saint George Bank, στο πλαίσιο της επίσκεψης της ελληνικής οινικής αποστολής στην Αυστραλία.
Ένα στοιχείο ακόμη που αποτυπώνει το θετικό κλίμα είναι η διερεύνηση της δυνατότητας υποτροφίας για οινολογικές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Macquarie, από την ΕΔΟΑΟ και την ΑΧΕΠΑ.
Αυστραλία: η εύστοχη επιλογή
Η επιλογή της Αυστραλιανής αγοράς ως μιας από τις αγορές-στόχους αποδεικνύεται απολύτως εύστοχη, αναφέρει η διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ Μαρία Τριανταφύλλου που ηγήθηκε και φέτος της ελληνικής οινικής παρουσίας στην Αυστραλία, ενώ επισημαίνει τη σημαντική συμβολή των ελληνικών διπλωματικών αρχών στην Αυστραλία (την πρεσβεία στην Καμπέρα και τα γενικά προξενεία στο Σύδνεϋ και την Αδελαΐδα) αλλά και το πνεύμα συστράτευσης που διακατέχει την εκεί ελληνική παροικία με τους εθνικούς στόχους.
Στο ίδιο πλαίσιο τονίζει η διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ για την αγορά της Αυστραλίας, Ελένη Μπλούχου, την σημασία και αναγκαιότητα συνέχισης του προγράμματος, καθώς έχουν δημιουργηθεί πλέον οι προϋποθέσεις για μια δυναμική εξαγωγική πορεία σε μία ιδιαίτερα σημαντική, παγκοσμίως, οινική αγορά.
Ανάλογες επισημάνσεις, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, κάνει και η καθηγήτρια Τουριστικής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Νότιας Αυστραλίας, Μαριάννα Σιγάλα, που είχε την ευθύνη διοργάνωσης συνεδρίου για την ανάδειξη του ελληνικού οίνου και του Οινοτουρισμού στην Αδελαΐδα. Σύμφωνα με την καθηγήτρια, η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό πρέπει να αλλάξει ώστε να γίνει πιο εύκολη η είσοδος του ελληνικού κρασιού στην παγκόσμια αγορά. O πιο εύστοχος τρόπος να γίνει κάτι τέτοιο στην αγορά της Αυστραλίας είναι να αναπτυχθούν δυνατές σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και Αυστραλών παραγωγών και ειδικών σε θέματα οίνου και μάρκετινγκ.
Οινοποιεία και εκδηλώσεις
Σημειώνεται ότι στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν εκπρόσωποι 14 οινοποιείων, με οίνους που κάλυπταν τις σημαντικότερες αμπελοοινικές περιοχές της χώρας. Οι εκδηλώσεις προβολής του ελληνικού κρασιού έγιναν στο Σύδνεϋ, τη Μελβούρνη και την Αδελαΐδα και διήρκεσαν όλο το μήνα Ιούνιο.
Μεγάλο μέρος των εκδηλώσεων φιλοξενήθηκε σε Πανεπιστήμια (Macquarie University – Σύδνεϋ, University of South Australia – Αδελαΐδα), σε γερμανική πολυεθνική επιχείρηση, στη μεγαλύτερη εμπορική τράπεζα της Αυστραλίας, όπως επίσης και στον κορυφαίο χώρο εκδηλώσεων του Σύδνεϋ «The Establishment» όπου εκτός των άλλων διοργανώθηκε το business forum με θέμα την Ελληνική οικονομία και τον Οινοτουρισμό. Τα Ελληνικά κρασιά εκπροσώπησαν την Ελλάδα, η οποία ήταν η τιμώμενη χώρα, στην ετήσια εκδήλωση των Αυστραλών Τουριστικών Πρακτόρων, ενώ μια ακόμη ευκαιρία προβολής θα έχουν στις 22 Ιουλίου, σε μεγάλη εκδήλωση της Αυστραλιανής Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων με προσκεκλημένα 1500 στελέχη τουριστικών επιχειρήσεων.