Πληθαίνουν τα κρούσματα απάτης με θύματα ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες. Μετά την περίπτωση εξαπάτησης ελληνικών επιχειρήσεων από τον κλάδο του ελαιόλαδου στη γαλλική αγορά, γεγονός το οποίο επισημάνθηκε σε πρόσφατη ανακοίνωση του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της πρεσβείας μας στο Παρίσι και το γραφείο Οικονομικών Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στη Γερμανία επισημαίνει ότι οι Έλληνες εξαγωγείς πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή των συνεργατών τους στη γερμανική αγορά.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό έγγραφο: «Με αφορμή το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν απόπειρες εξαπάτησης ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, ως διαπιστώνεται από την αύξηση των συναφών αιτημάτων συνδρομής του γραφείου μας, θα θέλαμε να επιστήσουμε την ιδιαίτερη προσοχή στις ελληνικές επιχειρήσεις κατά τις συναλλαγές τους με γερμανικές επιχειρήσεις και διεθνείς εταιρείες, οι οποίες φέρονται να διαθέτουν υποκαταστήματα ή αποθήκες στη Γερμανία».
Οι αρμόδιες υπηρεσίες, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, συμβουλεύουν του εξαγωγείς πριν την οριστικοποίηση οποιασδήποτε παραγγελίας με επιχείρηση, με την οποία δεν έχουν συνεργαστεί στο παρελθόν, να συμβουλεύονται το επιχειρηματικό προφίλ της εταιρείας, ιδιαίτερα όταν οι συναλλαγές γίνονται μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τα προϊόντα που προσφέρονται να μην συγκαταλέγονται σε αυτά που φέρεται να εμπορεύεται η επιχείρηση, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της.
Μάλιστα όπως αναφέρεται σχετικά, έχει επανειλημμένως παρατηρηθεί οι δράστες -γερμανικές και διεθνείς εταιρείες- δίνοντας συχνά ως στοιχεία επικοινωνίας ιδιωτικούς λογαριασμούς ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, κινητά τηλεφωνά, ανύπαρκτες διευθύνσεις εγκαταστάσεων και αποθηκών, να προσελκύουν ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις μέσω ηλεκτρονικής μόνο αλληλογραφίας προσφέροντας δήθεν δελεαστικές τιμές και αποσπώντας ταυτόχρονα σημαντικές προκαταβολές.
Ως ένδειξη απάτης θα πρέπει να θεωρείται η ελλιπής παροχή στοιχείων για την επιχείρηση αλλά και η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων.
Για το σκοπό αυτό το γραφείο Οικονομικών Εμπορικών Υποθέσεων στης ελληνικής πρεσβείας στη Γερμανία προτείνει οι ελληνικές επιχειρήσεις οι οποίες σκοπεύουν να συνάψουν συνεργασία με γερμανικές εταιρείες να ζητούν τον αριθμό εγγραφής της εταιρείας στο Ομοσπονδιακό Μητρώο Επιχειρήσεων (ΗΡΒ) καθώς και τον αριθμό φορολογικού μητρώου της επιχείρησης (που δεν συγκεντρώνουν ακριβή στοιχεία ταυτοποίησης να επικοινωνούν με τα γραφεία ΟΕΥ Βερολίνου, Μονάχου και Ντίσελντορφ.