Συνάντηση υψηλόβαθμων στελεχών της κινεζικής εταιρείας Alibaba με τη διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, παρουσία αξιωματούχων της ελληνικής κυβέρνησης, πραγματοποιήθηκε απόψε στο υπουργείο Εξωτερικών.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του υφυπουργού Εξωτερικών, Δ. Μάρδα και είχε ως στόχο την ανάπτυξη των επενδυτικών σχεδίων της Alibaba στην Ελλάδα, δεδομένου, αλλά και την προώθηση ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα.
Τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης ανέπτυξαν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Ε. Αποστόλου, η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Ε. Κουντουρά, ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας Γιώργος Τσίπρας , ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Δ. Λιάκος και ο διευθ. σύμβουλος του Enterprise Greece κ. Δότσης.
Από πλευράς Alibaba παρευρέθηκαν ο Rodrigo Cipriani Foresio – επικεφαλής της Alibaba για Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ελλάδα, κλπ, η Christina Fontana, αξιωματούχος της Alibaba Group, ο κ. Yong ZHANG, επικεφαλής του ταξιδιωτικού ομίλου της Alibaba (Alitrip), η Yana GENG, διευθύντρια στρατηγικής ανάπτυξης και επικεφαλής της ηλεκτρονικής πλατφόρμας πληρωμών της Alibaba (AliPay) και ο Albert Antonini Mangia, υπεύθυνος πωλήσεων και Marketing της Alibaba Group.
«Οι συνέργειες των μικρών ελληνικών επιχειρήσεων είναι απαραίτητες, για να ενταχθούν τα ελληνικά προϊόντα σε μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου», σημείωσε νωρίτερα σήμερα ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, στη συνάντηση που είχε η διοίκηση του επιμελητηρίου, με υψηλόβαθμα στελέχη της Alibaba.
Ο Managing Director της Alibaba για Ιταλία, Ισπανία Πορτογαλία και Ελλάδα, Rodrigo Cipriani Foresio, ανέφερε στη συνάντηση που έγινε στο επιμελητήριο ότι η εταιρεία είναι ένα οικοσύστημα με πολλές και διάφορες πλατφόρμες είτε για B2B εμπορικές επαφές είτε για B2C επαφές, δηλαδή πωλήσεις προς τον τελικό καταναλωτή. Ο ίδιος σημείωσε ότι η διήμερη επίσκεψη της κινεζικής αντιπροσωπείας αποτελεί συνέχεια της συνάντησης του προέδρου της ALIBABA Τζακ Μα με τον κ. Τσίπρα, παρουσία και του κ. Χατζηθεοδοσίου, προ διμήνου στην Κίνα, στο πλαίσιο της κυβερνητικής επίσκεψης στη χώρα. Επίσης, υπογράμμισε ότι οι νέοι Κινέζοι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα της διεθνούς αγοράς, δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και πρόσθεσε ότι τα 430 εκατομμύρια καταναλωτές πελάτες της εταιρείας περιμένουν και τα ελληνικά προϊοντα και υπηρεσίες.
Σε ερώτηση δημοσιογράφου, ο εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε ότι το κόστος, για να ανοίξει κάποιος ηλεκτρονικό κατάστημα στην πλατφόρμα, είναι 500-10.000 δολάρια και η προμήθεια είναι 1-5%.
Ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε ότι το επιμελητήριο σχεδιάζει νέες δράσεις, για να ενισχυθούν οι συνέργειες των ελληνικών επιχειρήσεων και ανέφερε για παράδειγμα της ελληνικής πολυδιάσπασης ότι «υπάρχουν 50 μεγάλα ελαιοτριβεία στην Ιταλία και 2.500 στην Ελλάδα. Πρέπει να υπάρξουν συνεργατικές συνεργασίες, για να μπουν, όσο γίνεται, ελληνικές επιχειρήσεις σε μεγάλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες».
Σημειώνεται ότι αύριο θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, όπου θα πραγματοποιηθούν επιχειρηματικές επαφές με 160 ελληνικές επιχειρήσεις. Όπως είπε ο κ. Χατζηθεοδοσίου, υπήρξε ενδιαφέρον από 700 ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά δεν ήταν εφικτό να πραγματοποιηθούν μέσα στο διήμερο όλα αυτά τα ραντεβού, γι’ αυτό και θα οργανωθεί μία δεύτερη επίσκεψη στελεχών τις εταιρείας, στο αμέσως προσεχές διάστημα, ώστε να συνεχιστούν οι συζητήσεις του κινεζικού κολοσσού και με νέους υποψήφιους.
Τέλος, ο κ. Χατζηθεοδοσίου ανέφερε ότι γίνονται συζητήσεις να έρθει στη χώρα για αντίστοιχες επαφές και ακόμη μία μεγάλη ηλεκτρονική πλατφόρμα.