Μόνο σε περιπτώσεις ελέγχου, έπειτα από πρόσκληση του προϊσταμένου της ΔΟΥ, θα χρειάζεται η αυτοπρόσωπη παρουσία πολιτών και επιχειρηματιών στη ΔΟΥ, όταν θα εφαρμοστεί το τελικό οργανωτικό σχήμα λειτουργίας των εφοριών, σύμφωνα με έγγραφο του Ευ. Βενιζέλου στη Βουλή. Ο υπουργός Οικονομικών τονίζει ότι «η υποβολή όλων των τύπων δηλώσεων, βεβαιώσεων, καταστάσεων, η έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων καθώς και οι πληρωμές οφειλών θα γίνονται ηλεκτρονικά».
Στόχος της οργανωτικής και λειτουργικής μεταρρύθμισης στη δομή των ΔΟΥ, σημειώνει ο κ. Βενιζέλος, είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους, ο περιορισμός του κατακερματισμού και η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για τη δραστηριοποίηση στο νευραλγικό τομέα των ελέγχων με τη δημιουργία νέων ευέλικτων μονάδων.
Όπως διευκρινίζει ο υπουργός Οικονομικών, στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης που προωθείται, προβλέπεται να διατηρηθεί μία ΔΟΥ στην πρωτεύουσα κάθε νομού και οι υπόλοιπες να αντικατασταθούν με Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και για το νησιωτικό χώρο, αναφέρει επίσης ο κ. Βενιζέλος αλλά ξεκαθαρίζει ότι «τελικές αποφάσεις για την αναδιοργάνωση των ΔΟΥ δεν έχουν ακόμη ληφθεί».
Με την αλλαγή στο χάρτη των ΔΟΥ και την εσωτερική αναδιοργάνωση αυτών, οι υπάλληλοι που υπηρετούν στις σημερινές ΔΟΥ θα αξιοποιηθούν με τη μετακίνησή τους στις διατηρούμενες αναβαθμισμένες ΔΟΥ, προκειμένου να εξασφαλιστεί επάρκεια στελέχωσής τους και να επιτευχθεί αυξημένη αποτελεσματικότητα, σημειώνει ο Υπουργός Οικονομικών και διευκρινίζει ότι «προκειμένου με την αναδιοργάνωση αυτή να επιτευχθεί η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, διευρύνεται η δυνατότητα των υπαλλήλων να διεκπεραιώνουν φορολογικές υποθέσεις εκτός ΔΟΥ, αναβαθμίζονται σημαντικά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και υλοποιούνται πολλές νέες».