Αναπτυξιακές υποδομές ύψους 4,3 δισ. ευρώ εξασφαλίστηκαν στο υπό ψήφιση μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα της κυβέρνησης για τη Βόρεια Ελλάδα, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε σήμερα από κοινού με τον γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης, Ευθύμιο Σώκο.
Ο κ. Μαγκριώτης αναγνώρισε ότι η Ελλάδα ζει «σκληρές» ημέρες τους τελευταίους 20 μήνες και επισήμανε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να παραμείνει «όρθια» η χώρα και να «πατήσει στα πόδια» της η ελληνική οικονομία, βασιζόμενη στο τρίπτυχο: ανάπτυξη, αύξηση θέσεων εργασίας, ενίσχυση εξωστρέφειας.
Υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποδείχθηκε ότι έκανε την καλύτερη προετοιμασία για το ΕΣΠΑ, έναντι των άλλων και ότι η Β. Ελλάδα «κοστίζει» λιγότερα στο κράτος από άλλες περιφέρειες. Στη συνέχεια ανέπτυξε τους βασικούς στόχους της κυβέρνησης για την περιοχή, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι «μέχρι το τέλος του 2015 όλες οι μεγάλες πρωτεύουσες θα συνδέονται με τη Θεσσαλονίκη, με κλειστό αυτοκινητόδρομο».
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, αυτή τη στιγμή στη Βόρεια Ελλάδα εκτελούνται έργα ύψους 2 δισ. ευρώ και το αργότερο στις αρχές του 2012 πρόκειται να δημοπρατηθούν έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Με την έλευση του 2013 αναμένεται να ακολουθήσουν, σύμφωνα με τον υφυπουργό, και νέα έργα αξίας 720 εκατ. ευρώ.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» είναι σε εξέλιξη η επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης 10/28 εντός της θάλασσας (κόστους 167 εκατ. ευρώ), ενώ έχει εγκριθεί και η αναβάθμισή του, αξίας 36 εκατ. ευρώ. Για το μετρό Θεσσαλονίκης επεσήμανε ότι το αργότερο στις αρχές του 2012 θα δημοπρατηθεί η επέκτασή του προς Καλαμαριά, επαναλαμβάνοντας ότι οι πόροι είναι διασφαλισμένοι και ότι πρόσφατα υπεγράφη και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Θα ακολουθήσει η επέκταση της γραμμής Λαγκαδά -Ευκαρπία προς τα Δυτικά, ύψους 600 εκατ. ευρώ. Η σχετική δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του 2013.
Για την Εγνατία Οδό επεσήμανε: βρίσκονται σε εξέλιξη έργα ύψους 203,5 εκατ. ευρώ, είναι προς δημοπράτηση άλλα αξίας 303 εκατ. ενώ μελετώνται και νέα, κόστους 1,6 δισ. ευρώ. Τα τελευταία πρόκειται να δημοπρατηθούν, το αργότερο, μέχρι τις αρχές του 2013.
Για τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επισήμανε ότι από 14 που προέβλεπε το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, περιορίστηκαν σε επτά. Τόνισε ότι τέσσερις σταθμοί θα λειτουργήσουν τον Ιούλιο, με χαμηλές χρεώσεις που θα ανακοινωθούν εντός των ημερών.
Για τους σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, πέρα από αυτόν στον Πλάτανο Ημαθίας, είπε ότι συμβασιοποιημένοι είναι αυτοί σε Ελευθεροχώρι και Σώστη και θα ακολουθήσει αυτός στο Αρντάνι Έβρου, το 2012.
Για τον ευρωπαϊκό οδικό άξονα 10, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι παρά τη διστακτικότητα ορισμένων γειτόνων μας (FYROM) το έργο, ύψους 255 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2012, ενώ μεταξύ άλλων διαβεβαίωσε ότι το project αναφορικά με τα καραβάκια στο Θερμαϊκό προχωρά βάσει σχεδίου και μετά τον ανασχηματισμό.