Η οργάνωση του κλάδου των ταξί είναι ένα από τα θέματα που θα απασχολήσουν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων το επόμενο διάστημα καθώς στο σχέδια του υπουργείου είναι η προώθηση βελτιωτικών ρυθμίσεων για τα Επιβατικά Δημόσιας Χρήσης (ταξί).

Το αρμόδιο υπουργείο όχι μόνο συλλέγει τις απόψεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων αλλά παράλληλα στις προθέσεις του είναι η αναβάθμιση του κλάδου και γι αυτό έχει αναθέσει και σε συμβουλευτική εταιρεία την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο το «Σχέδιο προσδιορισμού προϋποθέσεων βελτίωσης των επιβατικών μεταφορών που εκτελούν τα ταξί της χώρας και αξιοποίηση ευρωπαϊκής εμπειρίας».

Προτεραιότητα αναμένεται ότι θα αποτελέσει ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, ώστε να μπορούν να δημιουργηθούν σύγχρονες εταιρείες με στόχο τη βελτίωση και την αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές θα αποτελέσουν αντικείμενο διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους φορείς ενώ δεν αναμένεται να τεθούν σε ισχύ πριν από το τέλος του έτους.

Ποιες αλλαγές εξετάζονται

Μεταξύ των αλλαγών που μελετώνται είναι:

• Η χορήγηση αδειών για ταξί 5 έως 9 θέσεων, μίνι βαν και λιμουζίνες, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Προϋπόθεση γι’ αυτό θα είναι η σύσταση εταιρειών, ενώ η λειτουργία τους θα γίνεται με ραντεβού ή τηλεφωνικές κλήσεις και η κυκλοφορία τους χωρίς ταξίμετρο αλλά με τιμοκατάλογο.

• Το δικαίωμα σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων να τα νοικιάζουν με οδηγό.

• Η σύσταση υπηρεσιών ταξί πόρτα – πόρτα.

• Η αναβάθμιση των εταιρειών ραδιο-ταξί, τα οποία θα σταθμεύουν σε συγκεκριμένους χώρους και θα προσφέρουν και άλλες υπηρεσίες.

• Η παροχή αδειών για ταξί ειδικών προδιαγραφών, τα οποία θα εξυπηρετούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες.

• Ο επανασχεδιασμός των υπηρεσιών μετακίνησης με ταξί για μαθητές.

Η λειτουργία των ταξί στους Καλλικρατικούς δήμους

Να σημειωθεί επίσης ότι σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα αφορά στα ταξί της περιφέρειας και τον τρόπο λειτουργίας τους στο πλαίσιο των νέων Καλλικρατικών Δήμων. Παρά τις συνενώσεις δήμων και κοινοτήτων που έχουν ήδη προχωρήσει, εξακολουθεί να θεωρείται αντισυνταγματική η διεύρυνση του δικαιώματος των ιδιοκτητών ταξί, τα οποία είχαν έδρα ένα συγκεκριμένο δήμο ή κοινότητα, να κινούνται στα πλήρη όρια των συνενωμένων δήμων όπως ζητούν αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου.

Για το θέμα αυτό αναμένεται ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν παρεμβάσεις και το πιθανότερο είναι να δοθούν κίνητρα φορολογικού τύπου προκειμένου τα ταξί να παραμείνουν στις έδρες για τις οποίες έχει εκδοθεί η άδειά τους. Αντίθετα λιγότερο πιθανό φαντάξει το σενάριο διεύρυνσης των αδειών στα όρια των νέων ΟΤΑ καθώς με τον τρόπο αυτόν εκτιμάται ότι θα παραμείνουν χωρίς εξυπηρέτηση τμήματα των δήμων που παρουσιάζουν την χαμηλότερη κίνηση ενώ θα υπάρξει μεγάλη προσφορά οχημάτων στο κέντρου κάθε δήμου.

Ο αριθμός των ταξί που κυκλοφορούν σε όλη την χώρα σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 29.500 αυτοκίνητα εκ των οποίων τα 13.500 οχήματα κυκλοφορούν στην πρωτεύουσα. Με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών έως το τέλος του έτους απαγορεύεται η έκδοση νέων αδειών Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης.

Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι ο κλάδος των ταξί έχει υποστεί σοβαρές απώλειες εσόδων λόγω της οικονομικής κρίσης και της μείωσης των δαπανών μετακίνησης από τους πολίτες. Μάλιστα η μείωση της ζήτησης για τις υπηρεσίες ταξί είναι ένας από τους λόγους για την σημαντική υποχώρηση των τιμών στις οποίες πωλούνται οι άλλοτε πανάκριβες άδειες.

Πηγή: euro2day.gr