Υποχώρηση πωλήσεων της τάξης των 600 εκατ. ευρώ περίπου μέτρησε πέρσι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, με τις βασικότερες κατηγορίες προϊόντων να κινούνται σε αρνητικό έδαφος.
Τα αίτια αναζητούνται στην κρίση αλλά και στην «απόσυρση»από την αγορά της άλλοτε ελπιδοφόρας εταιρείας Ατλάντικ. Ωστόσο ούτε το 2011 άνοιξε με τους καλύτερους οιωνούς, αφού ο τζίρος δείχνει να διολισθαίνει σε αρνητικούς ρυθμούς.
Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν βιώνουν όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου με τον ίδιο τρόπο την δύσκολη και πολύπλοκη οικονομική συγκυρία. Οι μεγάλες εταιρείες, κυριολεκτικά μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, καταφέρνουν να διέρχονται των συμπληγάδων, κατά βάση μέσω της ενίσχυσης του δικτύου των καταστημάτων αλλά και της δυνατότητας διαφοροποίησης του καλαθιού των προϊόντων τους με τη διεύρυνση της ποικιλίας των ιδιωτικής ετικέτας. Σε αντίθεση με τις μικρομεσαίες εταιρείες του κλάδου που έχοντας περιορισμένες κεφαλαιακές δυνατότητες κινήσεων, βλέπουν το τζίρο τους να αιμορραγεί.
Το 2010 ο τζίρος όλων των σούπερ μάρκετ πανελλαδικά διαμορφώθηκε στα 7,9 δις. ευρώ από 8,5 δις. ευρώ το 2009, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen.
Πτωτικά κινήθηκαν σχεδόν όλες οι βασικές κατηγορίες προϊόντων, όπως παραδείγματος χάριν τα φρέσκα (-4%), τα είδη bazaar (-9%), τα τρόφιμα (-4%) και τα καθαριστικά (-6,5%).
Οι κατηγορίες που εμφανίζουν από τις μεγαλύτερες μειώσεις τζίρου είναι μέχρι στιγμής τα αναψυκτικά (-6%), οι χυμοί (-9%), τα σπορέλαια (-12%), και τα health and beauty προιόντα (-7%). Στον αντίποδα, θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους καταγράφουν τα έτοιμα γεύματα (+5%), το ούζο (+6%), ο καφές φίλτρου (+6%) αλλά και τα βελτιωτικά γεύσης (+6%).