Πρωτοφανή για τα τελευταία χρόνια κάμψη εμφάνισε το 2010 η εγχώρια κατανάλωση βενζίνης και πετρελαιοειδών, ωστόσο ο βιομηχανικός κλάδος των επιχειρήσεων παραγώγων πετρελαίου, στον οποίο κυριαρχούν οι εταιρείες διύλισης αργού πετρελαίου Ελληνικά Πετρέλαια και Μότορ Οϊλ «άνθισε» τη χρονιά που μας πέρασε.
Παρά τις προβλέψεις περί του αντιθέτου, κατόρθωσε να αυξήσει – και μάλιστα κατά 5,7% – τον όγκο της παραγωγής του, η οποία ανήλθε σε επίπεδα περίπου 11% υψηλότερα από τα αντίστοιχα του έτους 2005. Κι αυτό, ενώ κατά το πρώτο τετράμηνο η παραγωγή ήταν μειωμένη κατά 4% σε ετήσια βάση.
Η ανάκαμψη των επόμενων μηνών, με επιδόσεις που έφτασαν το +6,3% τον Μάιο, το +15,9% τον Ιούνιο και εν τέλει το +5,1% τον Δεκέμβριο, επέτρεψε στον κλάδο να αντισταθμίσει και με το παραπάνω την απογοητευτική εξέλιξη της εγχώριας ζήτησης. Το οφείλει αυτό, ως ένα βαθμό, στις απεργίες των εργαζομένων στα διυλιστήρια της Γαλλίας και στο γεγονός ότι η Ευρώπη παραμένει ελλειμματική στην παραγωγή ντίζελ μηδενικού θείου, που είναι σε θέση να παράγουν πλέον σε μεγάλες ποσότητες οι δύο ελληνικές βιομηχανίες παραγώγων πετρελαίου. Ο όγκος της παραγωγής του κλάδου τον μήνα Οκτώβριο, στη διάρκεια του οποίου «πάγωσε» η παραγωγή πετρελαιοειδών στη Γαλλία λόγω των απεργιών, παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει καταγράψει ποτέ ο κλάδος, τουλάχιστον όσο θυμούνται τα σημερινά στελέχη των επιχειρήσεων: αυξήθηκε κατά 17,8%.
Η παραγωγή προϊόντων πετρελαίου είχε παρουσιάσει οριακή μείωση (κατά 0,1%) το 2009. Προφανώς, οι μεταβολές που σημειώθηκαν πέρυσι στην παραγωγή του κλάδου αντανακλούν αφενός την περιστολή της εγχώριας ζήτησης και, αφετέρου, τη διεύρυνση της ζήτησης εξωτερικού και των διεθνών πωλήσεων/εξαγωγών των ελληνικών διυλιστηρίων όχι μόνο σε άλλες χώρες, αλλά και στους τομείς της διεθνούς ναυτιλίας και της διεθνούς αεροπορίας.