Αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες) παρουσιάζει ο κύκλος εργασιών του ακτοπλοϊκού Ομίλου Attica Α.Ε. Συμμετοχών για το εννεάμηνο 2024, για πρώτη φορά, με την ενσωμάτωση των εργασιών της «Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης Α.Ε.» και των θυγατρικών της εταιρειών (ΑΝΕΚ).

Σύμφωνα με ανακοίνωσή της εταιρείας, συνολικά στο εννεάμηνο του 2024, σε σχέση με τo εννεάμηνο του 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4%, φτάνοντας τα 593,4 εκατ. ευρώ, από 465,6 εκατ. ευρώ, κυρίως, λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 93,5 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 121,3 εκατ. το εννεάμηνο του 2023 και τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων σε 45,3 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 59,9 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2023.

Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του εννεαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης, συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του Ομίλου επηρεάστηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού 14,1 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.

Μείωση δανεισμού

Ο δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε από 588,5 εκατ. ευρώ την 31/12/2023 σε 578,2 εκατ. ευρώ την 30/9/2024, ενώ τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης ανήλθαν σε 34 εκατ. ευρώ.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.09.2024 ανέρχονται σε 42,3 εκατ. ευρώ, μειωμένα από 103,4 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023, κυρίως λόγω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιείται.

Επενδύσεις

Ο Όμιλος έχει προβεί σε συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές 145,1 εκατ. ευρώ σε ολόκληρη την εννεάμηνη περίοδο αναφοράς, περιλαμβανομένων της προκαταβολής για τη μακροχρόνια ναύλωση, με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου Ε-Flexer υπό ναυπήγηση, την απόκτηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) ταχυπλόου πλοίου «High Speed 3» (ex. «Thunder»), την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων «Κίσσαμος» και «Κύδων», την αγορά του νέου ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, τις εργασίες ανακαίνισης του ξενοδοχείου στην Τήνο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του Ομίλου.

Μεταφορικό έργο

Το μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2023. Ειδικότερα, το εννεάμηνο του 2024, τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 6,1 εκατ. επιβάτες (5,4 εκατ. επιβάτες το εννεάμηνο του 2023 – αύξηση 12,2%), 1,1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (853 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το εννεάμηνο του 2023 – αύξηση 25,3%) και 407 χιλ. φορτηγά οχήματα (319 χιλ. φορτηγά οχήματα το εννεάμηνο του 2023 – αύξηση 27,4%). Τα δρομολόγια των πλοίων για το εννεάμηνο του 2024 ανήλθαν σε 14.411 (13.412 το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 7,4%).

Η εταιρεία σχεδιάζει να οργανώσει παρουσίαση προς το διεθνές επενδυτικό κοινό στο Λονδίνο τον Ιανουάριο 2025.