Η ευρηματικότητα κάποιων στην… απάτη δεν έχει τέλος. Θύμα αυτή τη φορά ήταν ένας ιδιοκτήτης ακινήτου, το οποίο διέθετε για βραχυχρόνια μίσθωση. Όλα πήγαιναν ρολόι, αφού η εν λόγω αγορά έχει εξαιρετική πορεία και αφήνει ένα αξιόλογο κέρδος ακόμα και για εκείνους που διαχειρίζονται μικρό αριθμό ακινήτων. Όλα αυτά, βέβαια, μέχρι την ώρα που θα γίνει η… στραβή.

Και η στραβή έγινε για έναν ιδιοκτήτη και ήταν ύψους 3.500 ευρώ. Πριν από λίγο καιρό είχε κάνει μίσθωση τύπου Airbnb σε έναν Κινέζο για μία εβδομάδα. Όλα κύλησαν ομαλά, μέχρι τη στιγμή που έφτασε ο λογαριασμός του ΟΤΕ.

Με μεγάλη του έκπληξη διαπίστωσε ότι ο λογαριασμός έφτασε στο εξωφρενικό ποσό των 3.500 ευρώ. Η πρώτη αντίδραση του ιδιοκτήτη ήταν μάλλον ήπια, θεωρώντας πως πρόκειται για κάποιο λάθος του παρόχου, αφού το εν λόγω ακίνητο δεν διέθετε τηλέφωνο παρά μόνο internet και η χρέωση είναι σταθερή κάθε μήνα.

Πήγε λοιπόν στον πάροχο και με έκπληξή του διαπίστωσε ότι είχαν γίνει πολλά τηλεφωνήματα στην Κίνα από τη συγκεκριμένη σύνδεση. Μετά το πρώτο σοκ και σε συνεργασία με τους ανθρώπους του παρόχου συναρμολόγησαν το παζλ. Τι έκανε ο Κινέζος; Συνέδεσε μία απλή τηλεφωνική συσκευή στη δεύτερη θύρα που έχει το κάθε router και έκανε τηλεφωνικές κλήσεις και ούτε γάτα ούτε ζημιά.

Μη μπορώντας ο ιδιοκτήτης να κάνει κάτι άλλο, ανέλαβε το χρέος και πλήρωσε τον λογαριασμό. Όσο για τον ζημιάρη πελάτη, η ανακάλυψή του μάλλον είναι εξαιρετικά δύσκολη, χρονοβόρα και κοστοβόρα, οπότε ο ιδιοκτήτης του ακινήτου μάλλον δεν θα το επιχειρήσει.

Τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες

Airbnb

Τώρα που το πάθημα έγινε μάθημα, επιχειρείται από πολλούς να βρεθεί λύση, ώστε να προστατευτούν μελλοντικά θύματα από παρόμοιους αετονύχηδες. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΜΙΔΑ, Στράτο Παραδιά, ανάλογα φαινόμενα είναι μάλλον συνήθη, αλλά μέχρι τώρα η ζημιά είναι ελεγχόμενη και δεν έχει φτάσει σε τέτοια ύψη. Τουρίστες από την Ιαπωνία, την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, τα Αραβικά Εμιράτα κ.λπ. καταφθάνουν στην Ελλάδα με σταθερά τηλέφωνα στις βαλίτσες τους.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ) και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων (ΠΑΣΥΔΑ) έχουν γίνει λήπτες πολλών τέτοιων καταγγελιών από θύματα-ιδιοκτήτες που δεν ξέρουν τι να κάνουν με τα θηριώδη «φέσια» που τους έχουν αφήσει οι φιλοξενούμενοί τους.

Οι δύο φορείς συστήνουν στους ιδιοκτήτες προσοχή στις παροχές Internet και προτείνουν συγκεκριμένα μέτρα προστασίας. Η ΠΟΜΙΔΑ παραπέμπει σε πακέτα Internet μέσω κινητής τηλεφωνίας (5G και 4G). Έχει, δε, προχωρήσει σε συμφωνία με ιδιώτη πάροχο για να προσφέρει ασφαλές ίντερνετ, σε αυτή τη λογική, όχι μόνον για τα μέλη των σωματείων της, αλλά και για τα μέλη των άλλων οργανώσεων ιδιοκτητών και διαχειριστών βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Η ΠΑΣΥΔΑ, από την πλευρά της, συστήνει στους ιδιοκτήτες ακινήτων να απενεργοποιήσουν από το router τη χρήση σταθερής τηλεφωνίας ή να ενεργοποιήσουν τη φραγή των εξερχομένων κλήσεων.

Όπως και αν έχουν τα πράγματα, οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν τη δυνατότητα να επιχειρήσουν τη λύση στο πρόβλημα από μόνοι τους αναζητώντας στην αγορά πακέτο σύνδεσης παροχής Internet σε διαμονές βραχυχρόνιας μίσθωσης, η οποία θα διασφαλίζει ότι οι φιλοξενούμενοι δεν θα έχουν τη δυνατότητα διενέργειας τηλεφωνικών κλήσεων.