Τα «ψιλά γράμματα» της έκπτωσης έως 10% στον ΕΝΦΙΑ που κερδίζουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι έχουν ασφαλίσει τα ακίνητά τους για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα αποκωδικοποιούν η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ).
Με τον χρόνο υποβολής των αιτήσεων στην πλατφόρμα myPROPERTY της ΑΑΔΕ να λήγει στις 22 Φεβρουαρίου 2024, οι ιδιοκτήτες ακινήτων για να «κλειδώσουν» την έκπτωση στον φετινό λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
- Το ακίνητο θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένο για τους κινδύνους πυρκαγιάς, πλημμύρας και σεισμού.
- Για το 2023 η ασφαλισμένη αξία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 900 ευρώ/τμ των κύριων και βοηθητικών χώρων. Για παράδειγμα, κατοικία 100τμ με βοηθητικούς χώρους 20τμ θα πρέπει να είναι ασφαλισμένη για 108.000 ευρώ [(100+20)=120τμΧ900 = 108.000 ευρώ].
- Για να δοθεί ολόκληρη η έκπτωση, η κατοικία θα πρέπει να είναι ασφαλισμένη για 365 ημέρες. Εφόσον είναι ασφαλισμένη για λιγότερες ημέρες θα δικαιούται αναλογική έκπτωση. Ακίνητο ασφαλισμένο για λιγότερες από 90 ημέρες εντός του ίδιου έτους δεν δικαιούται καμιάς έκπτωσης.
- Ο λήπτης της ασφάλισης θα πρέπει να δηλώσει τους ΑΦΜ των υπολοίπων συνιδιοκτητών αν υπάρχουν. Αυτά τα πρόσωπα θα ειδοποιηθούν μέσω μηνύματος στην ψηφιακή τους θυρίδα στο myAADE αλλά και στο email που έχει δηλωθεί, έτσι ώστε να υποβάλουν κι αυτοί αίτηση και να συσχετίσουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιο με την ασφαλισμένη κατοικία τους.
- Σε περίπτωση που στην πλατφόρμα δεν παρουσιάζεται το συμβόλαιό ή δεν αναφέρονται όλες οι καλύψεις στο συμβόλαιο ή τα στοιχεία αναφέρονται λανθασμένα, ο λήπτης της ασφάλισης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την ασφαλιστική εταιρεία, έτσι ώστε αυτή να αποστείλει το συμβόλαιο στην ΑΑΔΕ ή να κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις.
- Αν υπάρχει συνιδιοκτησία και δεν ανιχνεύεται το συμβόλαιο, τότε ο συνιδιοκτήτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με τον λήπτη, έτσι ώστε αυτός να τον δηλώσει στην πλατφόρμα όπως προαναφέρθηκε.
- Άκυρο συμβόλαιο το οποίο έχει επανεκδοθεί στην ίδια ή σε διαφορετική εταιρεία, εάν δεν εμφανίζεται στο σύστημα, θα πρέπει να γίνει αίτημα στις εταιρείες για να αποστείλουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαια στην ΑΑΔΕ.
- Σε περίπτωση πολυκατοικίας που έχει ασφαλιστεί με ένα συμβόλαιο που καλύπτει όλα τα διαμερίσματα θα πρέπει ο λήπτης της ασφάλισης να δηλώσει όλους τους ΑΦΜ των συνιδιοκτητών. Επειδή είναι πολύ πιθανόν να παρουσιαστούν λάθη, θα πρέπει να σταλεί κατάσταση ιδιοκτητών στην ασφαλιστική εταιρεία, έτσι ώστε αυτή με τη σειρά της να ενημερώσει την ΑΑΔΕ.