Ημέρα της κρίσης η σημερινή για την Αττική Οδό, καθώς το μεσημέρι αναμένεται να αποσφραγιστούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές των υποψηφίων για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Στο σημερινό διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών και θα αποκαλυφθεί ποιος έχει υποβάλει την υψηλότερη προσφορά για τη νέα παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.
Η προθεσμία υποβολής ενστάσεων έληξε χθες το απόγευμα και εφόσον δεν υποβλήθηκε καμία ένσταση, σήμερα αναμένεται να ανοίξουν οι προσφορές στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ.
Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει γνωστοποιήσει πως θα δημοσιοποιήσει αναλυτικά τις οικονομικές προσφορές των διεκδικητών και πως θα ζητήσει βελτιωτικές προσφορές εφόσον η απόκλιση των επικρατέστερων προτάσεων απέχει στο 5%.
Τα επόμενα βήματα μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών είναι η ανακήρυξη προτιμητέου επενδυτή, η απόδειξη από τον πλειοδότη ότι έχει τα διαθέσιμα κεφάλαια για να καλύψει το τίμημα (proof of funds), ο έλεγχος της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Η σύμβαση για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού θα είναι για χρονικό διάστημα 25 ετών.
Με τη νέα σύμβαση, το αντίτιμο των διοδίων «κλείδωσε» στα 2,5 ευρώ (από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα), αλλά δίνεται η δυνατότητα στον ανάδοχο να αιτηθεί αναθεώρηση προς τα πάνω μετά το πέρας των πρώτων πέντε ετών της σύμβασης.
Για το διαγωνισμό δεσμευτικές οικονομικές προσφορές έχουν καταθέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ισπανική Abertis, η κοινοπραξία της πορτογαλικής Brisa με την Intrakat, η κοινοπραξία της αυστραλιανής Macquarie με τον Όμιλο Κοπελούζου, η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Mytilineos και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ με τη γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.