Τον Νοέμβριο του 2010, η διοίκηση του Forum Καταναλωτικών Αγαθών είχε προχωρήσει στον σχεδιασμό και την ανακοίνωση δύο καινοτόμων προγραμμάτων αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.
Η πρώτη πρωτοβουλία είχε να κάνει με την επίτευξη μηδενικής δασικής αποψίλωσης μέχρι το 2020 και το δεύτερο είχε σχέση με την μείωση στη χρήση αερίων που επιβαρύνουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, μέχρι το 2015. Και στους δύο αυτούς πυλώνες έχει σημειωθεί αξιοσημείωτη πρόοδος, δύο χρόνια μετά τις σχετικές εξαγγελίες.
Αναφορικά με το ζήτημα της αποψίλωσης των δασών, όπου η πρόκληση είναι να επιτευχθεί συγκεκριμένος στόχος και μάλιστα εντός χρονικών ορίων μέσω προγραμμάτων για τη βιώσιμη προέλευση των εμπορευμάτων, όπως το φοινικέλαιο, η σόγια, το χαρτί και το βόειο κρέας, η απόλυτη επιτυχία θα επιτευχθεί μόνο μέσα από τη συνεργασία κυβερνήσεων και ΜΚΟ.
Το Forum Καταναλωτικών Αγαθών πάντως έκανε δεκτή με ιδιαίτερη χαρά την πρόσφατη ανακοίνωση της Αμερικανικής Κυβέρνησης στα πλαίσια της συνάντησης των G20 στο Ρίο. Στην σχετική ανακοίνωση, αναφέρεται πως η Αμερικανική Κυβέρνηση πρόκειται να «δημιουργήσει και να ενισχύσει μία σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που θα έχει στόχο μια συντονισμένη διεθνή προσπάθεια για τη μείωση της αποψίλωσης των δασών μέσω της προώθησης βιώσιμων αλυσίδων εφοδιασμού».
Τονίστηκε επίσης πως η Κυβέρνηση των ΗΠΑ πρόκειται να συνεργαστεί τόσο με εταιρείες μέλη του Forum Καταναλωτικών Αγαθών και ΜΚΟ, όσο και με κυβερνήσεις άλλων χωρών ώστε να σχεδιαστεί ένα σύνολο ενεργειών και πρακτικών που θα μειώσουν δραστικά την δασική αποψίλωση. Μάλιστα σε σχετική ομιλία του στο Ρίο ο κ. Paul Polman, CEO της Unilever δήλωσε «Μεμονωμένα είναι πολλές οι επιχειρήσεις και οι κυβερνήσεις που έχουν λάβει σημαντικά μέτρα αλλά έχουν εφαρμόσει και συγκεκριμένες πρακτικές για την μείωση της αποψίλωσης των δασών. Είμαι όμως βέβαιος πως τα αποτελέσματα θα είναι πολύ μεγαλύτερα και ουσιαστικότερα όταν απλά συνεργαστούμε όλοι για τον ίδιο σκοπό».
Ο κ. Philip Clarke, CEO της Tesco και πρόεδρος του Φόρουμ Καταναλωτικών Αγαθών, θέση την οποία κατέχει από κοινού με τον κ.Paul Polman σημείωσε σχετικά με το θέμα «οι εταιρείες μέλη του Φόρουμ είναι παγκόσμιου βεληνεκούς και μετά από μεγάλες και επίπονες προσπάθειες έχουν κάνει σημαντικά βήματα προς την μείωση της δασικής αποψίλωσης. Μοιραία λοιπόν αποτελούν ιδανικούς συνεργάτες των κυβερνήσεων για το στόχο αυτό».
Ο κ. Steinberg, Αναπληρωτής Διευθυντής της US AID δήλωσε επίσης πως: «Καμία εταιρεία όσο μεγάλη και ισχυρή κι αν είναι, καμία ΜΚΟ και καμία Κυβέρνηση δεν μπορεί αυτοτελώς και μονοδιάστατα να λύσει το ζήτημα της δασικής αποψίλωσης. Μας γεμίζει χαρά η πολύ μεστή πρόταση συνεργασίας των μελών του Φόρουμ με τους οποίους συμπράττουμε και θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίτευξη του κοινού μας στόχου».
Σημειώνεται πως το Φόρουμ Καταναλωτικών Αγαθών απαριθμεί σήμερα 400 εταιρείες από 70 διαφορετικές χώρες. Το σύνολο του τζίρου των συγκεκριμένων εταιρειών αγγίζει σήμερα τα 3,1 τρις. $ και απασχολούν περίπου 10 εκατομμύρια ανθρώπους.
Πηγή: csrnews.gr