Ακριβώς όπως και στο σπίτι μας, έτσι και στη δουλειά μπορούμε να κάνουμε οικονομία στην ενέργεια, στο νερό, στα σκουπίδια, στις αγορές μας.
Ο μέσος εργαζόμενος γραφείου πετάει περίπου 80 κιλά χαρτί το χρόνο. Ένα μεγάλο μέρος από αυτό, είναι χαρτί υψηλής ποιότητας, το γνωστό σε όλους μας χαρτί για εκτυπωτές και φωτοτυπίες. Παράγεται από πολύτιμους φυσικούς πόρους, όπως είναι τα δάση και οι δασικές φυτείες, ενώ για τη λεύκανσή του χρησιμοποιούνται χημικά που επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Γι’ αυτό:
– Χρησιμοποιήστε το χαρτί υψηλής ποιότητας με οικονομία και μόνο για τις χρήσεις που προορίζεται. Για τις άλλες χρήσεις υπάρχει χαρτί κατώτερης ποιότητας.
– Περιορίστε όσο μπορείτε τη σπατάλη. Όταν βγάζετε φωτοτυπίες ή κρατάτε σημειώσεις, συνηθίστε να χρησιμοποιείτε και τις δύο πλευρές του χαρτιού.
– Ανακύκλωσε το χαρτί.
– Μια καλή ιδέα είναι να πάρετε στη δουλειά τη δική σας κούπα για καφέ, αντί να χρησιμοποιείτε κύπελλα μιας χρήσης.
– Προτείνετε στον υπεύθυνο να αντικατασταθούν τα πλαστικά ποτήρια μιας χρήσης με χάρτινα.
– Ορισμένες συσκευασίες από μελάνια εκτυπωτή, γραφίτη φωτοαντιγραφικού και συσκευών fax συλλέγονται και επαναχρησιμοποιούνται από τις εταιρείες που τα παράγουν. Μάθετε από τον προμηθευτή ποια προϊόντα επιστρέφονται μετά τη χρήση. Οργανώστε με τους συναδέλφους σου ένα σύστημα συλλογής για ολόκληρο το γραφείο ή την εταιρία.
Συζητήστε ποιες από τις συμβουλές του μπορείτε να εφαρμόσετε. Ίσως μάλιστα σκεφτείτε κι άλλους τρόπους για να βοηθήσετε το περιβάλλον. Μοιραστείτε τις ιδέες σας. Μαζί μπορείτε να πετύχετε περισσότερα.