Ένα επαναστατικό «πράσινο» συνθετικό καύσιμο, ένα είδος βενζίνης εξαιρετικά χαμηλού κόστους και φιλικής προς το περιβάλλον, αναπτύσσουν επιστήμονες στη Βρετανία. Πρόκειται για μια τεχνολογία βασισμένη στο υδρογόνο που θα μπορεί να χρησιμοποιείται στα συμβατικά βενζινοκίνητα οχήματα χωρίς να χρειάζεται μετατροπή του κινητήρα τους. Επιπλέον, επειδή κατά την καύση του δεν παράγει διοξείδιο του άνθρακα, οι ρύποι του είναι μηδενικοί, γεγονός που θα βοηθήσει τα κράτη να περιορίσουν σημαντικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του νέου «μαγικού» καυσίμου δεν σταματούν εδώ: η τιμή του εκτιμάται στο μόλις ένα ευρώ το γαλόνι και υπόσχεται να απαλλάξει εκατομμύρια οδηγούς από το δυσβάστακτο πλέον κόστος του πετρελαίου. Η τεχνολογία αναπτύχθηκε υπό άκρα μυστικότητα τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο φημισμένο εργαστήριο Ράδερφορντ Άπλτον στη Βρετανία, από τη βρετανική εταιρεία Cella Εnergy, σε συνεργασία με επιστήμονες από το University College London και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Το καύσιμο βασίζεται στην τεχνολογία των υδριδίων και σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα συμβατικά αυτοκίνητα. «Αναπτύξαμε μια τεχνολογία μικρομορίων η οποία μπορεί να εφαρμοστεί στα υπάρχοντα οχήματα που καίνε πετρέλαιο ή βενζίνη, αντικαθιστώντας τα συμβατικά καύσιμα και χωρίς να χρειάζεται μετατροπή των κινητήρων» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Cella Εnergy Στέφεν Βόλερ. Και πρόσθεσε: «Τα υλικά βασίζονται στο υδρογόνο και έτσι όταν χρησιμοποιούνται δεν παράγουν διοξείδιο του άνθρακα, κάτι που συμβαίνει ήδη με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα» .
Οι οδηγοί θα μπορούν να διανύσουν απόσταση 500- 650 χιλιομέτρων προτού χρειαστεί να ανεφοδιάσουν το όχημά τους. Ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας Στέφεν Μπένινγκτον είπε ότι το υδρογόνο προσφέρει την ιδανική λύση στην προσπάθεια αντικατάστασης του αργού πετρελαίου. «Το υδρογόνο είναι το ιδανικό καύσιμο. Έχει τρεις φορές περισσότερη ενέργεια από το πετρέλαιο και όταν καίγεται δεν παράγει τίποτε άλλο παρά νερό. Αλλά ο μόνος τρόπος για να το χρησιμοποιήσεις σε όχημα είναι οι πολύ υψηλές πιέσεις ή οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες, κάτι που είναι εξαιρετικά ακριβό. Η τεχνολογία μας όμως προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης σε αυτοκίνητα, αεροπλάνα και άλλα οχήματα με χαμηλό κόστος» εξήγησε ο καθηγητής Μπένινγκτον.
Δεν έχει γίνει γνωστό σε πόσα χρόνια η τεχνολογία θα είναι διαθέσιμη στην αγορά.
πηγή: tovima.gr